Лимонов крем и игра за блогъри

Явно имам някаква потребност, най-вероятно от витамин С (може би защото все още не съм отказала цигарите) и този сезон много налитам на лимони. Отдавна си бях записала рецептата за лимонов крем от бг-мамите и най-после я направих. Във връзка с рецептата ще ви кажа, че на сайта на emag.bg има доста добри предложения за сокоизстисквачки (и още куп други неща, за които ме засърбяват ръцете :)). Аз определено имам нужда от такъв уред, защото все още ръчно си въртя цитрусите.

За този страхотен, по моите вкусови рецептори, крем ще ви трябват:

  • 3 лимона
  • 150 г захар
  • 3 яйца
  • 30-45 г масло
Никой друг освен мен не успя да изяде повече от една лъжиЧКа. Още на първата хапка гледах изкривени физиономии, стиснати очички и така искрено съм се забавлявала. Идеята беше да го ползвам в някакви тарталетки или лимонова тарта, пита или нещо от този род. Но успях да го изконсумирам сама и в натурален вид точно за един ден. Сега имам една почти узряла мандарина и... сещате се, нали.


Гледам снимките и си мисля, че хобито ми има нужда от нов фотоапарат. Харесала съм си този Nikon D7000, но по-голямата част от доходите ми ги грабва една 7 глава ламя (а зимата може да стигне и до 10 глава, знам ли).


Начин на приготвяне:
Купете си био лимони, старателно ги измийте и настържете кората на два от тях.
Изстискайте сока на 3-те лимона и го смесете със захарта и лимоновите корички.
Яйцата разбийте с вилица до хубаво смесване на белъците с жълтъците.
Добавете ги към сместа с лимоновия сок. Хубаво разбъркайте.
Ако искате може да прецедите, но аз прескочих това действие.
Сложете крема на водна баня и варете до сгъстяване (не съм засичала време, но доста ми отне - поне 1 час, а може и повече). По думите на Labrex, ако сте го прецедили, може да варите директно на котлона, като внимавате да не заври и тогава времето се намалява до 10-ина минути.



Използвам тази публикация, за да се включа в една игра. С удоволствие я споделям с вас и дано ви е на късмет. На мен много ми хареса новия подход и най-вече, че е само за блогъри.
За да спазя правилата ще трябва да дам още един линк. Избирам... избирам... категорията  TV & Електронни, най-вече заради GPS-ите (нали освен да готвя обичам и да пътувам :)).
Ето и една "лимонено жълта" ;) снимка от последното ни пътуване:


Опитайте кремчето, има много освежаващ вкус. И ако ви стане толкова кисело, че ви се прииска да стиснете нещо, нека това са палци за... късмет :)
От мен огромни благодарности към Labrex за рецептата!

14 коментара:

  1. Подстрекателка си, Снеже:Р Не съм го пробвала, този така хвален и обичан крем, но набирам смелост и търся възможности да намеря свободно време за реализирането му!!!
    Сърдечни поздрави:*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. DSdiva, толкова време и аз го държах в записките, че го бях забравила. За мен е страшно вкусен, но ако питаш другите около мен, съм сигурна, че ще докарат кисела физиономия. Аз го препоръчвам горещо! Има много нежна структура, наситен аромат и свеж вкус.
      Благодаря ти и хубава вечер!

      Изтриване
  2. Снимките ти са много красиви и с този апарат ,но като си казала нов :) желая ти го от сърце :) !
    Правила съм кростата с лимонов крем и много се хареса в къщи та знам ,че кремчето е разкошно :) !
    Хубав вторник ,Елти ! С прегръдка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Ивана! В близко бъдеще не вярвам да ме огрее нов фотоапарат, но не пречи да си помечтая :). Сърдечно ти благодаря за пожеланието! Прегръдки и от мен! Приятна вечер!

      Изтриване
  3. Елти, чудесно е кремчето и наистина ще се връзва много в сладкиши. Хубаво е, че може да се импровизира и с портокали и т.н., но ми харесва с лимон, много е свеж! Благодаря, че сподели за играта и ти пожелавам късмет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Candy! Нямам търпение да го направя с мандарини, портокали или други плодове. С лимони наистина е върха. Включвай се и ти в играта и ще си стискаме палци взаимно :) Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  4. Снежи, с лимони не съм опитвала,
    но правих от дюли и стана фантастичен!
    Късмет в играта и нова сокоизтисквачка от Дядо Коледа :)
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Охо, за дюли не ми беше хрумвало, но и те са толкова ароматни, че сигурно ще е страхотен и с тях. Непременно ще опитам, благодаря за подсказването :). И за пожеланието много ти благодаря, и дано Дядо Коледа не се стиска :)
      Прегръдки и от мен, с пожелание за приятна и спокойна вечер!

      Изтриване
  5. И аз го гледам това кремче тук-там,но все още не съм го направила.Благодаря за подсещането!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, страхотен е! Дано и на теб ти хареса, колкото на мен. Има изразен кисел вкус, но на мен това ми дойде много, много освежаващо плюс силния лимонов аромат. И аз ти благодаря, че намина пак при мен :) Хубава и спокойна вечер!

      Изтриване
  6. Елти, стискам палци да имаш късмет в играта и да се зарадваш на желан фотоапарат! Кремчето изглежда апетитно! Сърдечни поздрави! :) Благодаря за споделеното! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за милите думи и пожелания, Дани! Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  7. Елти, Честит празник! Здраве, разбирателство и топлина в дома ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Candy! Много мило ми стана! Дано наистина има много топлина и разбирателство сред хората! Всички да сме здрави и щастливи! Много обич и в твоето семейство, мила! Прегръдки и хубав следпразничен ден :)

      Изтриване

loading...