Вършец и един бърз кекс с плодове

Не бяхме ходили там, нито ние, нито приятелите ни, а това е достатъчен повод да си направим една кратка екскурзийка. Изборът "втаса" съвсем и от това, че Вършец е на 100-ина километра от София през Петрохан, т.е. сравнително близичко ни е. Пътят беше хубав, само на едно място имаше ремонтни дейности, но в кратък участък. Хотелите бяха пълни и между две отчаяни въздишки бяхме готови да се откажем, но попаднахме на една самостоятелна къщичка, семеен хотел Импрес, която се оказа доста уютна и съвсем ни устройваше. Още повече, че бяхме на опознавателна мисия, но... мисля, че и в бъдеще бих отсядала там.

Вършец - банята
Сложих Вършец в торбата с добрите спомени.
Градчето е китно, зелено, с достатъчно много места за разходки. Чисто и някак приятно подредено. Спокойно е, с достатъчен простор за душата. Вечерите са тихи, ама истински тихи - наслаждавахме се само на песента на щурците, които от време на време спираха, стъписани от гласовития ни смях.

Вършец - фонтанът на центъра
Разходката по алеята с чинарите е приятна и в три следобед, през най-горещия летен ден.

Вършец - алеята с чинарите
Алеите по река Ботуня са другото приятно място. Имахме желание да се разходим до Иванчовите поляни и водопада, но предпочетохме да видим Берковица и Клисурския манастир (за тях ще споделя в следващите публикации)

Вършец - алеите по течението на река Ботуня

Вършец - мост над река Ботуня или по-скоро над някое каналче

Зарибявки за туристи
 А вечерите, ах, вечерите как ми харесаха.


 На масата в градината, с изхвърлени мисли, с любимите приятели и... вино от любимия. Не просто вино, а бяло, ледено, газирано със сироп от вишни. Е, много ми се услади :))
Мезето ни е за ракийка, ама хич не ми пречеше да си прокарвам краставицата с вино.

Вършец - семеен хотел Импрес

Хотел Импрес, Вършец


Единственият минус, който пиша на Вършец е, че не попаднахме на заведение по наш вкус. Има какво да се желае и то не малко, по отношение на обслужването и качеството на храната. Една бърза справка в интернет ни изпрати в ресторант "Градина", за който имаше доста добри отзиви, но го сварихме неработещ. Имаше и такива, с жива музика, които игнорирахме, че това ама хич не отговаряше на намеренията ми за спокойна и приятна вечеря. В крайна сметка нямахме късмет с избора и въпреки, че "вечеряхме" в ресторант, после направихме повторение или втора вечеря :)) в градината на къщата. Главни готвачи бяха мъжете, че нямаха доверие, дали нашата бързина ще е право пропорционална на жаждата, която ги гонеше ;) :D


Кексът, който ще ви предложа няма нищо общо с Вършец, ако не броим, че е от тези рецепти, които правя, когато съм настроена за почивка и гледам да замаскирам собствения си мързел.



Бърз кекс с плодове
Продукти:

  • 2 яйца
  • 1 ч.ч. захар
  • 1/2 ч.ч олио
  • 3/4 ч.ч. прясно мляко
  • 2 ч.ч. брашно
  • 1 ванилия на прах
  • плодове около 1 купичка (на снимката с вишни и кайсии)
  • 10 г бакпулвер
Начин на приготвяне:

  • Загряваме фурната на 200 градуса (С).
  • Разбиваме яйцата, захарта и олиото.
  • Наливаме прясното мляко.
  • Слагаме част от брашното, заедно с бакпулвера и ванилията. Разбъркваме.
  • Добавяме останалото брашно и бъркаме до неговото пълно поемане.
  • Тавата от фурната застиламе с пекарска хартия.
  • Сипваме кексовата смес и отгоре подреждаме плодове по избор (лично аз предпочитам по-кисели плодове, но вишните се оказаха малко и запълних пространството с каквото имах
  • Печем в предварително нагрята фурна.
Източник: http://www.receptite.com


Върху кексовата смес подреждаме плодове по избор


Имах намерение да пиша и по въпросите от предизвикателството на Миленчето (и евентуално на следващия по ред), но ги оставям за следващия път, че има вероятност да ви заболи пръстчето от скролиране :)
До скоро и красив неделен ден!

---

Неделна снимка, юли 2015г.



20 коментара:

  1. Не съм била във Вършец, Снежи, но съм хвърлила око на района:). Затова съм ти много благодарна за тази публикация, както и за следващите, които ще очаквам с нетърпение! Масата е просто мечта, и ми се ще да отпия от тази изпотена чашка:). Кекса е Чудо!!! Прегръдки и прекрасна неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не очаквах точно теб, пътешественице, да те изненадам с място на което не си била :))) Ако обичаш спокойствието ще ти хареса.
      Прегръдки и от мен, с пожелание за хубава нова седмица!

      Изтриване
  2. И аз не съм се докосвала до тази красота-Вършец,но според мен скоро ще се:))))Записвам си името на хотелчето!
    А,кекса е чудесен та тъй като минах преди това покрай Дианка и я поканих на кафенце чакам и теб Снежи!Ааааааа,ако е останало някое друго парченце от плодовия кекс не го оставяй у дома,а го вземи да се поопознаем:)))))))Прекрасен ден,Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Идвам на кафенце, Миленче :)) И кекс нося, и за Вършец ще ти разкажа още, щом си го маркирала на картата. Понеделнишки ще ти повлека крак, да ти върви на гости през седмицата :)
      Хубав и усмихнат ден, мила!

      Изтриване
  3. Чудесна публикация, Снежи, а сладкишът е така ароматен... Взимам си парченце и с любопитство ще очаквам следващите отговори.
    Поздрави от мен и много усмивки ти изпращам! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Почерпи се, а аз скоро ще напиша част втора към играта :)) Поздрави и прегръдки! Успешна нова седмица!

      Изтриване
  4. Снеже, красиво кътче сте посетили!
    Ще се почерпя с едно парченце от вкусния плодов кекс!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина се оказа красиво, Инче! И се чудя защо все сме го игнорирали.
      Прегръдки и от мен, с пожелание за усмихнат ден!

      Изтриване
  5. Елти,
    Вършец е едно от местата, където е много вероятно да се изнесем да живеем с половинът, след като се пенсионираме ( живот и здраве);)))))). Харесва ми и също като теб единствената ми забележка е свързана с храната. Ама съвсем няма къде да се яде;) Затова на втората ни почивка там, си наехме къща, да знам поне , че няма да се изнервим от глад;)
    Кексът много ми хареса, особено поради мързеливия елемент, че никак не ми е работоспособно напоследък;)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха-ха, точно това, за пенсионирането, си го мислехме и ние :)). Преди твърдо мечтаехме за Хисаря, а сега включихме и Вършец :) За ресторанта, на който попаднахме, мислех, че е просто лош късмет, но явно е масов минус. Добре, че и ние имахме удобства за готвене в къщата.
      Сърдечно поздрави от мен, Мъхче, с пожелание за успешна нова седмица!

      Изтриване
  6. Елти,
    в кулата те очаква едно предизвикателство.
    Ще ми е приятно да участваш в играта
    и да копираш своите отговори като коментар след публикацията.
    Успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. I love this kind of cakes and pictures are very nice.Enjoy it.

    ОтговорИзтриване
  8. Не съм била във Вършец Снежка ... а може и да съм ... но спомените ми са се заличили :)
    Но с твоите снимки се принесох за миг там ...
    А за сладкишчето ... бързо и мързеливичко ... мога да кажа ... че такава рецепта изобщо не е за пренебрегване :)
    Такива бързички и лесни сладости ... спасяват и у дома чашката кафенце , даже много се харесват на момчетата :) Ще изпробваме и твоята ... в някой забързан делник :)
    Благодаря че сподели !
    Поздрави за хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила, Дани! Ще се радвам, ако и на вас ви хареса сладкишчето. Често ме е спасявала тази рецепта :)
      Прегръдки от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  9. Хубава разходка- не съм била във Вършец, и май предпочитам някакво селце и хубава къща с условия за готвене. Странно е, че в такова градче има заведения с гръмка музика. И аз предпочитам тихи и спокойни ресторантчета, където да сервират проста и прясна храна.
    Много вкусен сладкиш, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз не винаги търся условия за готвене, но обичам също като теб, тихи и уютни местенца. Петък беше и сигурно тогава залагат на жива музика, за да привличат клиенти. Не вярвам всеки ден да е така. Ние пък заложихме на тишинката в къщичката :)
      Благодаря ти, Бети и хубав ден!

      Изтриване
  10. Страхотен сладкиш! Направих го миналата седмица 3 пъти, за да почерпя цялото семейство. Всички бяха очаровани. Благодаря за прекрасната рецепта :)

    ОтговорИзтриване

loading...