Френски хлебчета Фугас


Имах голямо желание да говоря френски. Запали ме учителката ми в гимназията - г-жа Тасева. Доста упорито го учех и при една случайна среща с чужденци, на софийска улица, които търсеха някакъв адрес, се зарадвах, че ще покажа знания в реална ситуация. Та, питат ме тези чуждестранни гости на столицата, дали говоря английски. Не, отговарям, но ги пробвам веднага на френски. О, уии, оказа се, че говорят френски.
"Направо, след това вляво, ще стигнете сграда със сини стъкла и веднага след нея вдясно..." Всичко това на френски разбира се. Толкова съм горда с моя френски.
"С кола или може и пеша да стигнем до там" - ме питат чужденците.
"Аvec voiturе, avec pesha...", това последното го изстрелвам на български (да се чете "пеша") и мозъкът ми блокира, спря да мисли на френски. Като виц за моя сметка го разказвам :)

Сега се явявам на поправителен и ще тествам уменията си във френската кухня. Подстрекател е Lidl, знаете, че обичам тематичните му кулинарни седмици.
Менюто:
Фугас, Печена патица Прованс, Тарт о шоколада


Фугас
Източник: блогът на Lussi
Продукти:
  • 500 гр брашно 
  • 1/2 кубче мая (или 7 г суха)
  • 1 с.л. захар
  • 350 мл вода 
  • зехтин 
  • подправки Прованс
  • едра морска сол за поръсване (по желание)
Приготвяне:
  • В хладката вода сложете маята и захарта. Оставете за около 10 минути. Разбъркайте.
  • Добавете брашното и бъркайте до пълното му поемане. Получава се меко тесто, което лепне, но не добавяйте допълнително брашно.
  • С шпатула или лъжица оформете на топка, няма нужда от месене (ако работите с ръка, намажете я със зехтин, за да не ви залепва).
  • Намажете тестото обилно със зехтин и го оставете на топло да втаса (да удвои обема си)
  • След това, без да размесвате допълнително, откъсайте топка от втасалото тесто.
  • Сложете топката върху плот, поръсен доволно с брашно и оформете на триъгълна питка (не натискайте силно тестото, работете нежно, за да не спукате всичките въздушни мехурчета, родили се от втасването).
  • Прехвърлете питката в тава, застлана с хартия за печене.
  • Намажете отгоре със зехтин.
  • Направете разрези с остър нож и леко ги разтворете.




  • Поръсете питките с едра морска сол и подправки.
  • Без да чакате повторно втасване, поставете питките в нагрята до 190 (С) градуса фурна и изпечете до хубав златист цвят.


Провансалският аромат на тези питки се сприятели от раз с чесновите люти чушки по български ;).

С благодарности към Люси! Точна и разкошна рецепта!

20 коментара:

  1. Снежи, имаш 6 на поправителния! :) Ама с една забележка - къде са другите изкушения? Особено пък шоколадовото... Има да си ги представям сега... ;)
    Прергъдки и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Ще хвана стипендия ;) Другите изкушения са на път, имат малко закъснение в графика, но идват :) Поздрави, Гери и хубав ден!

      Изтриване
  2. Снежи, пак красоти. Прекрасни са питките. Прегръдки!
    А, и от мен един отличен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  3. Ах ... от кога им се каня на тези френски хлебчета и аз :)
    Рецептата ще взимам от теб и Люси значи :)
    Чудесни са ти станали!
    Поздрави Снежка :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не им се чуди дълго, Дани. На живо са много по-хубави, отколкото на снимка.
      Благодаря ти и хубав ден ти пожелавам, с прегръдка!

      Изтриване
  4. Снежи, прекрасни са станали фугасите. Поздравления! Много се радвам, че рецептата ти е харесала :) Сърдечни поздрави, мила и ти желая слънчеви почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, благодаря ти за хубавата рецепта! Притесняваше ме това лепкаво тесто, но реших да ти се доверя и не добавих повече брашно (а ми мина през главата на няколко пъти :))
      После, като ги опитах, с тази хрупкава коричка, шуплите в тестото, разбрах, защо е трябвало да е такова :) Сърдечни поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  5. На фугасите още от Фейса им се каня :))) Ама и патицата си я бива, такъв хубав тен е хванала! Една дума на чужд език, една на български, какво по-забавно от това?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Забавно, забавно, ама тогава се изчервих от срам :)) Сега с усмивка се сещам за случая. Фугасите си ги бива, не им се чуди дълго.
      Поздрави, Зори и хубав ден!

      Изтриване
  6. Прекрасни са фугасите,Снежи,и си ги направила точно по френски тертип да им личат чудесно разрезите на листенцата!Оставам в очакване на шоколадовото разкошество!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали се явявам на поправителен :))), постарах се да са по-близки до френския тертип, отколкото познанията ми по френски език :)) Благодаря ти, Роси! Прегръдка и от мен, с пожелание за усмихнат ден!

      Изтриване
  7. Богато меню си спретнала покрай тази тематична седмица! Всичко е прекрасно!
    Поздрави и хубави слънчеви почивни дни, Снеже!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тематичните седмици са ми в голяма помощ, когато се чудя какво да сготвя за гости :) Разнообразяваме се :) Благодаря ти, Инче! Хубав и усмихнат ден за теб!

      Изтриване
  8. Отговори ми сега на мен как да стигна при теб, за да си взема едно такова вкусно листенце? :) Страхотна тема, много ми харесва и съм сигурна, че всичките ти предложения ще ме изкушат, презентацията ти е прекрасна, мила! Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, идеята с тематичните менюта си я откраднах директно от теб :)) Така, че заслужаваш почерпка! И прегръдка! Хубав ден, мила!

      Изтриване
  9. Ех, Снежи, какви хубави станали хлебчетата - и ароматни, и красиви, и с такава апетитна коричка! Все им се каня на тия фугаси и все не стигам до тях :) Обаче си взимам едно цяло от твоите :) И чудесни снимки си им направила :)
    Зареждащи почивни дни, Снежи! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, доста време отлежа и при мен рецептата, в позиция старт. Билките от Прованс, които пуснаха в Лидъл, дадоха истинския старт, плюс красивите снимки на Люси :) Пожелавам ти хубав ден и скорошен френски аромат в кухнята :) Прегръдки!

      Изтриване
  10. Разкошно меню, Снежи,
    страхотни предложения по френски, чудесни хлебчета и силно въздействащи снимки.
    Поздравления за теб, хубава и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче! Хубав и широко усмихнат ден ти пожелавам!

      Изтриване

loading...