Турска пица - Пиде


Щом е от семейството на пиците, значи и тук може да си говорим за разнообразие на тема плънка. Срещнах толкова варианти на Пиде в интернет, че ми беше трудно да се ориентирам за оригинала, но от това, което разгледах, ми стана ясно поне едно  - пиде = пица с кайма. (Въпреки, че вегетарианската мина покрай другите със същото име. Вече с гледна точка върху начина на оформяне, а не съдържанието на плънката).

Хареса ми тестото, чиято рецепта избрах и за тази си публикация. Другото, отгоре е въпрос на вкус.


Турска пица Пиде

Продукти за тестото (за 4 пици): Продукти за плънката (за 4 пици):
Източник: povarenok.ru
140 мл (1/2 ч.ч.) прясно мляко 2 с.л. олио
15 г прясна мая (или за 300г брашно) 1 гл. кромид лук
25 мл олио 2 бр. червени чушки
половин ч.л. сол 1/2 скилидка чесън
1 равна с.л. мед 400 - 500 г кайма
1 яйце 3 листчета (60 г) топено сирене чедър
240 г (2 ч.ч.) брашно черен пипер на вкус
кашкавал за поръсване
По желание - варена царевица, кисели краставички, парченца камамбер


Стъпки при приготвянето на Пиде:

1. Замесете тестото
  • Подгрейте млякото. Трябва да е хладко на пипане.
  • Сложете маята и изчакайте да се разтвори. Разбъркайте.
  • Добавете олиото, солта, меда и яйцето. Разбийте с телена бъркалка.
  • Сложете брашното и омесете до меко тесто.
  • Оформете на топка, намажете с малко олио и оставете на топло да втаса.
2. Докато втасва тестото пригответе плънката:
  • Нарежете лука и чушките и ги запържете в 2 с.л. олио. 
  • Щом поомекнат добавете и нарязания на ситно чесън. 
  • Пържете още малко и сложете каймата. Раздробете я и пържете до готовност на каймата.
  • Минутка преди да отстраните от котлона добавете топеното сирене и бъркайте, докато се разтопи в плънката.
  • Поръсете със смлян черен пипер. 
  • Отстранете от котлона и оставете да се охлади.
3. Оформяне на пица "Пиде"
  • От втасалото тестото (без да го размесвате повторно) откъсайте топка с големината на юмрук ( от тази доза тесто направих 4 пици) .
  • На чист плот (не поръсвайте с брашно. Ако лепне тестото намажете с малко олио) разстелете тестото с ръка до овална форма.
  • Направете два разреза по дължина, прехвърлете единия надясно, другия наляво (кръстосано) и оформете нещо като лодка.
  • Прехвърлете питките лодки в тава, застлана с хартия за печене.
  • Включете фурната на 200 (С), да нагрява, докато оформите останалите пици.


  • Разпределете плънката върху питките, отгоре сложете кашкавал (настърган или нарязан на парченца).

    • Сложете пиците в нагрята фурна и изпечете до готовност на тестото.
    • Сервирайте топли.


    Според мен не се нуждаят от допълнителни сосове, но и тук е въпрос на вкус (и навик).
    Да ви е сладко!

    3 коментара:

    1. Не съм правила досега обаче вече съм много заинтригувана, много са апетитни, гладна съм! Прегръдки!

      ОтговорИзтриване
    2. Чудна чудесия е твоят вариант. Прегръдка!

      ОтговорИзтриване
    3. Отново съм в плен: бях решила, че само с торти ще ни изкушаваш, то пък ме застреля от упор;)
      Снежи, харесат ми, особено за обяд в пчоивен ден.
      Хубава седмица ти желая!

      ОтговорИзтриване

    loading...