Зрял боб с кисело зеле


Продукти:

  • около 500 - 600 г сварен боб (използвах от консерва, една е 400 г, но чисто, след отцеждане остава 250 г. Купих една с бял и една с червен боб)
  • 1 малка кисела зелка
  • 1 глава кромид лук
  • 1/2 ч.ч. олио
  • 2 с.л. брашно
  • 1 равна ч.л. червен пипер
  • 1 равна с.л. сушена чубрица
  • 1 дафинов лист
  • 1 ч.л. шарена сол

Боб с кисело зеле



Начин на приготвяне:


  • Нарязваме зелето на тънки ленти (като отстраняваме дебелите жилки и кочана). Нарязваме и кромидия лук.
  • Загряваме олиото и в него запържваме зелето и лука.
  • Разбъркваме от време на време и държим на котлона, докато водата от зелето се изпари.
  • Щом зелето започне да се запържва, наръсваме брашното.
  • Бъркаме и държим на котлона още няколко минутки.
  • Добавяме боба.
  • След това ръсим червения пипер, чубрицата, слагаме дафиновия лист и отстраняваме от котлона.
  • Прехвърляме зелето в тава, сипваме вода (почти да го залее) и запичаме в умерено загрята фурна. 
  • При сервиране поръсваме с малко шарена сол.

Бележка: По тази рецепта ястието остава сочно. Важен момент е добавянето на брашно, с него ястието ми е различно от всички други, които съм приготвяла. Сега е точно по вкуса ми.




3 коментара:

  1. Отговори
    1. Благодаря за наблюдателността. Наистина бях пропуснала боба :) Сега е вече в рецептата и той.

      Изтриване
  2. Почвам го веднага!
    Нямам търпение да го направя и аз за първи път :)) А толкова обожавам зеле с боб!

    ОтговорИзтриване

loading...