Първи гост в кухнята на Elti


Съвсем скоро блогът ми ще стане на една година. През тази година научих много, но не всичко. Още се броя за новобранец в блог обществото. И за мен сега е чест, че един Генерал ще готви за новобранеца :)

Моят първи виртуален гост мога да сравня с кулинарна енциклопедия. Има завидно чувство за хумор, блестящ нюх към красивата и вкусна кухня и притежава най-ценното качество - сърцатост. Храни цял отбор канибали и мястото, където споделя как се справя с тази не лека задача, се нарича "Храна за мойте канибали".

Да, имам честта да ми гостува Пепа Стоева - Пепчо. Първата ми виртуална среща с нея, ако не се лъжа, беше форумът на "Гответе с мен". Аз като обикновен читател, тя - като един от лидерите в темите.  В началото мислех, че зад "Pep-4o" стои мъж :) Сега, след като се гмурнах в морето от блогъри, съм по-информирана и загребвам с големите черпаци опит и рецепти. Все пак и аз храня (макар и необявени) канибали, тасманийски дяволчета и тем подобни :)
Първата чужда рецепта, която опитах и публикувах в своя блог беше на Пепчо.
Тази за "Питки с патладжани" (ето и доказателствения линк).
Последваха още: Ореховата бисквитка (и същата в моя блог), Пълнената погача ( и ПППП при мен). А списъкът с набелязаните рецепти не спира да набъбва.

Признавам, че виртуалният тип гостуване не се вписваше в разбиранията ми. Но съвсем спонтанно реших да почувствам нещата от опит и искам да ви кажа, че е много приятно. Тръпненето в очакване на рецептата, усещането, че нещо е направено специално за теб, тотално промениха това мое неразбиране.

Пепи, специално за теб:


Ако сте любопитни, колкото мен, знам, че вече нямате търпение да видите рецептата:


Пилешко филе със сирена и патладжан в сос

Продукти за 4 порции:

4 бр. пилешки гърди ( 2 филета пеперуда, по-големи)
4 с.л. соев сос
4 с.л. бяло вино
2-3 с.л. олио
черен пипер на вкус

150 гр. прясно (меко) козе сирене
150 гр. бяло саламурено сирене (козе е в този случай)
4-5 стръка копър
зелената част на 5-6 стръка пресен лук

2 с.л. галета

2 средни патладжана
2-3 с.л. олио

150гр кашкавал или моцарела

500 мл гъст доматен сок
2 с.л. олио/зехтин
1 малка глава лук
3-4 скилидки счукан/пресован чесън
лют червен пипер – по желание
щипка захар
щипка риган


Приготвяне:


  • На гърдите се правят джобове с остър нож по цялата дължина
  • Поставят се в найлонов плик. Прибавят се соевия сос, олиото, виното и се завързва. 
  • Поставя се в хладилник за 1 час.
  • През това време патладжанът се реже на тънки ленти, поставят се  в пресолена вода за половин час, за да излезе соланина ( горчилката   ). Измиват и се  подсушават. 
  • Тук могат да се запържат по малко от двете  страни, но в последно време съм избрала да ги запичам – на хартия за печене, намазани с олио, в загрята на 180* фурна, за 10-15 мин. (а сега зимата имам такива изпечени и прибрани във фризера; ползвам от тях)
  • Твърдото сирене се намачква; прибавя се мекото козе сирене, ситно нарязания лук и копър. Обърква се. 
  • Пилешкото месо се изважда от маринатата и подсушава.  
  • Подправят се с  черния пипер и  направените прорези се пълнят със сиреновата смес. Отворите се прищипват с клечки за зъби, или шишче за печене.
  • Овалват се в галетата и поставят в тава за печене. Налива се маринатата при тях,прибавя около 1/2 ч.ч. вода и се пекат в загрята фурна  на 180* за 20-25 мин. 
  • През това време   се приготвя доматения сос – запържва се лука; прибавя се доматения сок, лютия пипер  и оставя да поври около 10-15 мин. – сока да се превърне в сос  
  • Прибавят се пасираните скилидки чесън,  захарта и ригана, ври още 2-3 мин. 
  • Готовите пилешки филета се завиват  с изпечените/изпържени ленти патладжан. 
  • Поставя се нарязания  кашкавал (моцарела). 
  • Доматения сос се изсипва в тавичката при запеченото месо. Тя се връща във фурната за още 5 мин. – докато се запече кашкавала. 




Много вкусно и пикантно ястие.
Лютото може да се пропусне, а по желание - ригана да се смени с босилек.
При сервиране може да се поръси с магданоз.
_________________________

Усетихте ли аромата и перфектното съчетание, в стил Пепчо. Аз го надушвам само от снимките и нямам търпение да го сготвя. Дори имах идея да пусна публикацията след като го сготвя, барабар с дегустаторското мнение и снимки, но това значи поне още ден-два-три закъснение. С тази си рецепта Пепи подсили слабото ми място - готвенето на месо. Нищо, че се познаваме само от виртуалното пространство, ето, че ме познава добре :). А виждам и магданозче сложила, при положение, че не го обича го приемам за жест :))

Още веднъж огромно благодаря, Пепи!

_________________________
Изпробвано :)














43 коментара:

  1. Ех, че приятно гостуване. Така драго ми беше да прочета публикацията, Снежи, толкова мило си описала всичко. Браво!
    А Пепи, Пепи е връх. Чудесен избор за първи гост - мисля, че емоциите около подобно изживяване са много приятни и си струва да са по-често. А предложението на Пепи - както винаги изкусително и много вкусно.
    Сърдечни поздрави и за двете!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Емоциите са повече от приятни и се радвам, че си ги усетила чрез мен. Рецептата ще я изпробвам тези дни, че не се сдържам от лакомия :)) Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  2. Имаш си страхотна гостенка, която ти е подготвила страхотно ястие. Поздравления за избора и ти пожелавам да имаш още интересни и креативни гости като Пепчо. Поздравления и за двете ви.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Както не го разбирах това гостуване, така ми стана много интересно и приятно :)) Благодаря ти, Танче! Вярвам, че Пепчо ще повлече крак :)) Поздрави, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  3. Две страхотни кулинарки, вихрещи се с мерак и вкус в кухнята!
    Поздравления за домакинята и за госта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Албенче, за милия коментар! Поздрави и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  4. Чудесен първи гост и много добро попадение и на рецепта! Снежи, разбирам вълненията ти и си успяла така добре да ги предадеш. Чудесен пост, чудесен гост, чудесен домакин! :)
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Става ли дума за месо, то Пепи е винаги с точно попадение :)) И аз много харесвам изборът й на рецепта и ще я цитирам: добре ме е "посолила" :)) Благодаря ти, Дани, за милия коментар! Сърдечни поздрави и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  5. Ех, че хубаво!
    В първият момент ми заприлича на риба в доматен сос, но после се зачетох в рецептата и разбрах защо съм се заблудила :)))
    Поздрави и за генерала, и за "новобранеца" :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Когато Пепи ми изпрати снимките и аз реших, че е риба :))) Приемам поздравите и топли, топли изпращам и на теб! С пожелание за хубав и успешен ден!

      Изтриване
  6. Чудесен избор за първи гост Снежи.Страхотно и много апетитно ястие е приготвила Пепи.Така хубаво си описала вълнението,емоцият и изживяването в очакване на първият си гост.Пожелавам ти още много интересни и креативни гости като Пепи.
    Поздрави за домакинята и госта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Радвам се, че съм успяла да пресъздам емоциите и добрите чувства, които Пепи ми създаде. Сърдечни поздрави и от мен, с пожелание за успешен ден!

      Изтриване
  7. Мога само да те поздравя за страхотният избор на първи гост! Защото Пепи е номер 1! Страхотна рецепта, както винаги, и да ти кажа честно понякога канибализмът се появява и в мен, като гледам нейните вкусотии! Прекрасни сте и двете, а на теб, Снежи, ти пожелавам още много гости, защото тръпката е невероятна, гостуването е като празник и събужда приятни емоции!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много точно си го казала Кате - наистина си е един вид празник. А до скоро ми беше чуждо това ходене на гости :)Пепи промени вижданията ми и съм и много благодарна за всичко! С теб заедно сме изживели тръпката на домакина. И при теб видях блестящо гостуване :)) Поздрави и прегръдки, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  8. Прекрасно гостуване и невероятно посрещане от твоя страна, Снежи! Голямо браво и за двете ви, а рецептата е тъкмо по мой вкус и задължително влиза в план-графика ми! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Дилянче, за милите думи! Пепчо, не изневери на стила си и мен също ме зариби с тази вкусна и апетитна рецепта :)) Поздрави и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  9. Снежи, имаш прекрасна гостенка!
    И се радвам, че я познавам лично!
    И тази рецепта като всички останали, е чудесна!
    Прегръдки и за двете ви и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дани! Дано и аз имам удоволствието да се запозная с Пепи и другите ми любими блогъри, в това число и ти, на живо :)Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  10. рер-4о съм, Снежи :) благодарение на един млад мъж, който (тогава като хлапе) ме регистрира в първия сайт, на който попаднах, когато открих интернет-а. От къде да знам, че толкова години по-късно ще продължавам да си се пиша с този ник. Ама какъв ти генерал? преди месец мъж и не харесва едно пилешко (защото е с картофи, моркови и гъби) и яде и гледа странно и накрая констатира "Ами не е хубаво така с тия моркови. Уж си готвачка, а не си го направила както друг път." - Ами не, не съм готвачка, никак дори :))
    Благодаря ти, Снежи, за поканата :)
    Благодаря, за представянето :)
    Благодаря ти, че си харесваш по нещичко от моята кухня и опитваш :)

    И на Вас мили дами също благодаря за хубавите думи.
    Хубава вечер да си имате!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, вече знам, че си "тя", а не "той" :)) Добре, съгласявам се - не генерал, а генералша :))(не знам така ли е в ж.р.).
      И аз ти благодаря, Пепи, че прие така сърдечно поканата ми, благодаря за вкусното "посоляване" на блога ми и за всички други вкусотии, които предлагаш в твоята блог-кухня! Сърдечни поздрави и прегръдки, с пожелание за усмихнат ден!

      Изтриване
  11. Много хубава , чудна рецепта за гости :) ! Да сте живи и здрави и гостенката и домакинята ! Винаги така вдъхновени ентусиасти в кухнята !
    Поздрави и хубава вечер , Пеп-4о , Елти !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ивче, за милите думи! И ти да си жива и здрава, и все така позитивна! Прегръщам те силно! Хубав и слънчев ден!

      Изтриване
  12. Снежи, и аз много харесвам гостенката ти.Обичам да посещавам страничките й и въпреки, че не ям месо, но всъщност почти непрекъснато готвя,( у дома само аз не ям месо)се забавлявам много. Много хора готвят, вероятно вкусно, и снимки правят, но какво е една вкусна гозба без сладка приказка, без интересна история...Аз и при Пепи писах, че мога и гладна да си остана и даже няма да забележа, само ще се забавлявам...
    Поздрави и за двете ви, прекрасни дами и добри кулинарки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, мила, точно така е - всичко споделено с приятели е по-вкусно и носи незабравими емоции! Благодаря ти за милите думи! Поздрави и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
    2. Голяма емоция това гостуване! И покрай манджата, забравих да ти кажа, че си направила, не знам как?! (тук бих сложила онова емотиконче с въртящите се очи)СТРАХОТНА картичка! ПОздравления, Снежи и за това!

      Изтриване
  13. Благодаря ви , и на двечките!Много приятна публикация!Поздравления на Пепи за представянето, а на Снежи за първия й гост!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря, Сонче! Поздрави и прегръдки, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  14. Снежи,чудесно си решила за това виртуално гостуване да стартираш с покана към Пепи,защото във вашата компания приказката върви добре,лежерно и забавно,пък и ще е вкусно без съмнение!
    Пепи,уникална гозба ми пълни окото,а пък соса е с направо дерзаещ цвят,много плътен и наситен!
    Пилешко ,сирена,дори и любимата ми моцарела си включила като опция,патладжан и доматен сос-може ли да има по-вълшебен тандем-едва ли?!Съчетанието е божествено!Снимките-много,много отварящи апетита!
    Прегръдка и за двете толкова мили дами!С пожелание за щастливи,пролетни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, прегръдки и за теб, мила! Пепи ни е поднесла страхотна рецепта и много се радвам, че ти харесва - такъв хубав анализ си и направила :)) Звучи ми повече от божествена и скоро ще я поднеса на домочадието, че не ми стигат само снимките :))Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  15. Съдечни поздрави и на двете - чудесно представилата се гостенка и прекрасната домакиня!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Инче! Прегръдки и от мен, с пожелание за усмихнат ден!

      Изтриване
  16. Донесох си и пантофите;)Сега дълго няма да мръдна оттук, ще си хапвам от тази вкусна гозбица и ще седя на сладка приказка с вас пред чинийката. Или само ще ви слушам, ще си боцкам кротко и ще цъкам с език! Страхотни сте!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз няма да те пусна да мръднеш, Мъхче, че ми е приятна компанията ти! Трябва да навием Пепи да ни приюти до нейните канибалчета :)) И аз само цъкам с език. Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  17. И аз се присъединявам към Мъхчето с чаша винце! Чудна гозба си приготвила Пеп4о, отбелязвам си я :)!
    Снеже, поздравления за избора на гост, Пепи е ненадминат майстор! Чудесна картичка си и приготвила!
    Поздрави и за двечките!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре си дошла, Мариянче! И да кажем наздраве, щом носиш винце :))
      Благодаря ти за добрите думи! Поздрави и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  18. Дами, сърдечно ви благодаря!
    Удобничко ви е било гледам и се радвам, че туй пилешко ви хареса.
    Роси, за теб без патладжана - знам :)
    Сонче, а ти направи на половинът, надявам се да го хареса.
    Искам само да добавя, че тази "манджа" ми хареса повече студена, отколкото топла.
    Поздрави на всички и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Едва ли ще остане за студена проба, Пепчо :))) Гости на живо ще си докараш с тази рецепта. Аз съм първа, да знаеш :)Поздрави и хубав да е и твоят ден!

      Изтриване
  19. Ето ме и мен, с адмирации към двете прекрасни дами -
    страхотно гостуване, мило посрещане и творческа атмосфера!
    Рецептата е повече от чудесна,
    а кулинарната енциклопедичност на Пепи съм я признала още преди много години!
    Комплименти, Снежи и Пепи,
    чудесен старт на новата рубрика!
    Хубав, успешен и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Дианка! Хубав и усмихнат ден и на теб!

      Изтриване
  20. Рецептата звучи превъзходно, а снимките изглеждат много апетитни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Аурора, от името на Пепи, че заслугата за това е изцяло нейна. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  21. Изумително вкусно изглежда :)
    Снежка ... гостенката ти е голям кулинар ! Поздрави и на двечките :)

    ОтговорИзтриване

loading...