Сочна шоколадова торта с тиквички и млечен крем


От миналата година отлежава една рецепта, която по-скоро събуждаше любопитството ми, отколкото апетита. Сега нещата се обърнаха - повдига от раз желанието ми да посегна за още :)) Не съм и предполагала, че ще е толкова вкусна. Очакванията ми бяха за оценка 5 по десетобалната система, а сега мисля, че 10-ката и е ниска оценка. Говоря за кекса с тиквички, който за първи път видях при Роси (блогът Кулинарен еликсир). Учудих се, колко много рецепти има в интернет - очаквах google да отговори съвсем скромно на питането ми , а то се получи изригване на тема сладки рецепти с тиквички. Все пак основно се доверих на "кулинарното еликсирче", а промените, които направих, повлияна и от други рецепти, записах по-долу:
Сочна шоколадова торта с тиквички и млечен крем

Продукти за блатовете (2 бр):
  • 2 яйца
  • 150 мл прясно мляко
  • 280 г захар
  • 220 мл олио
  • 200 г брашно
  • 320 г настъргана и добре отцедена тиквичка
  • 1 ванилия
  • 1 ч.л. канела
  • 1 с.л. мед
  • 10 г бакпулвер
  • 2 - 3 с.л. какао

Продукти за крема:
  • 400 мл вода
  • 1 пакетче нишесте с аромат на ванилия, за 500 мл течност
  • 7 с.л. захар (може да намалите на 5 с.л)
  • 60 г краве масло
  • 60 г кокосово мляко (по желание)
  • 90 г подсладено кондензирано мляко

    Приготвяне:
    На блатовете:
    • В купа поставяме яйцата, млякото, захарта, олиото и меда. Разбиваме с миксер до хубаво смесване на продуктите.












    • Наръсваме 1/2 част от брашното, какаото, ванилията, канелата и бакпулвера. Разбиваме.














    • Добавяме останалото брашно и разбиваме до пълното му поемане. Подготвяме тиквичките - измиваме, настъргваме на едро ренде и хубаво изцеждаме.











    • Добавяме тиквичките към шоколадовата смес и разбъркваме с лъжица (шпатула).













    • Форма за торта, с диаметър 25 см, застиламе с хартия за печене. Изсипваме половината от кексовата смес с тиквички и печем в предварително нагрята на 180 градуса (С) фурна. По същия начин изпичаме и останалото тесто.








    На крема:
    • Слагаме 300 мл вода и захарта на котлона да кипне.
    • През това време разтваряме нишестето в 100 мл студена вода.

    • В купа поставяме маслото, кокосовото мляко (ако решим да ползваме) и кондензираното мляко.










    • Към кипящата вода добавяме разтвореното нишесте, с непрекъснато бъркане. Отстраняваме щом се сгъсти и кипне повторно.
    • Горещия крем изливаме върху продуктите, подготвени в купата и бъркаме постоянно до пълно разтопяване на маслото и смесване на всички съставки. (Врътнах го и два пъти с миксера). Оставяме да изстине.
    Този крем стана много вкусен, а го направих по неволя. Тъй като нямах прясно мляко, реших, че кондензираното мляко и маслото ще компенсират доволно вкуса на крайния резултат, а кокосовото мляко беше спасено от изхвърляне, че стоеше отворено от 2 дни. Вие може да си направите друг крем, който ви харесва. 

    На тортата:
    • Поставяме единия блат във форма с падащи стени.
    • Намазваме с крем.
    • Отгоре поставяме втория блат и пак мажем с крем.
    • Прибираме в хладилника за поне 12 часа (колкото повече стои, толкова по-вкусна става)
      Да ви е сладко с Elti!


      19 коментара:

      1. Прекрасноооо!Много ми хареса рецептата,Снежи-не съм правила десерти с тиквички....Снимките са превъзходни:хич да не ти се яде,да ти се прияде само като ги гледаш:))),а пък като се има в предвид че ние не страдаме от липса на апетит,смятай как се чувстваме :)))))!?!Прегръдки!

        ОтговорИзтриване
        Отговори
        1. Знам го това чувство, Миленче :) и ние не страдаме от липса на апетит :) Но тази рецепта определено ме изненада приятно.
          Благодаря ти и хубав ден!

          Изтриване
      2. Мнооого сочно предложение, Снежи! И със сигурност не си сбъркала, като си се пробвала с този сладкиш - много ми хареса и на мен идеята с тиквички.
        Сърдечен поздрав! :)

        ОтговорИзтриване
        Отговори
        1. Вкусът беше приятна изненада :)
          Благодаря, Гери и хубав ден!

          Изтриване
      3. Много , много вкусно изглежда ,Снежи , че и сочно :) !
        Чак не мога да си представя какъв вкус има , но щом казваш по десетобалната ще се престраша да я опитам !
        Прегръдка и спорна нова седмица :* !

        ОтговорИзтриване
        Отговори
        1. Благодаря, Ив! Вкусът е наситено шоколадов, сочен и по нищо не личи, че има тиквички в блата. С крема се получи чудесна торта. Напълно си заслужава 10-ката :)
          Прегръдки и от мен, мила! Хубав ден!

          Изтриване
      4. Снежи, и аз съм го правила, и за десятката си много права. Неустоим е, а и снимките ти са страхотни. Прегръдки.

        ОтговорИзтриване
        Отговори
        1. Видях го и при теб, Танче. Снимките ти бяха от тези, дето ме навиха да го направя :) Прегръдки и от мен, с пожелание за хубав ден!

          Изтриване
      5. Снежи,поласкана съм,че отново съм привлякла вниманието ти и много благодаря за гласуваното доверие за пореден път!
        Кекс с тиквички наистина е често срещана рецепта и макар да буди предубеждения,всъщност тиквичките не се усещат.Моите хора така и си останаха в неведение,че ги има :) .
        Твоят вариант е невероятно попадение с това прекрасно кремче!
        Хубава нова седмица ти пожелавам най-сърдечно!

        ОтговорИзтриване
        Отговори
        1. Пазя запис на рецептата от миналата година, когато опитах трайфъла, но си признавам, че все нещо друго влизаше в полезрението ми и този кекс оставаше в страни. А той е просто уникален и ти благодаря за рецептата, Роси! Прегръдки от мен, с пожелание за хубав ден!

          Изтриване
      6. Отговори
        1. Такава е и в действителност, Траянче! Хубав и успешен ден!

          Изтриване
      7. Снежи, тортата изглежда чудесно.
        Опитвала съм с червено цвекло и шоколад :)
        Усмихната седмица!

        ОтговорИзтриване
        Отговори
        1. Ха, изненада ме, Дани - червено цвекло казваш :) Ще впиша и този вариант за проба. Прегръдки и хубав ден!

          Изтриване
      8. Прибери си снимките веднага, че ще захапя монитора;))) Изглежда фантастично, Снежи!

        ОтговорИзтриване
        Отговори
        1. Е, няма пък... :))) Но не захапвай монитора, а забъркай набързо един тиквеник - кейк. Хубав и успешен ден, Мъхче!

          Изтриване
      9. Снежи,страхотно изглежда!Отново ме изкушаваш!

        ОтговорИзтриване

      loading...