Фалшив тиквеник



Или баница с моркови, почти по рецептата за този Божествен тиквеник.
Не знам как и от къде ми дойде апетита за баница с моркови. Гледала съм много рецепти и ми се е искало да пробвам, но все нещо друго е измествало замисъла.
А ето сега съвсем спонтанно, не планувано, виждам моркови и хоп... изплува ми идеята за баница. И тъй като много харесвам рецептата на Селма за тиквеника, реших, че ще я приложа и за морковника :)

Продукти:

 
500г кори за баница
около 1 кг моркови (+/- не е проблем)
олио (около 3 с.л. на кора)
захар (по 3 - 4 с.л. на кора)
канела
ванилия
(прашинки бял пипер - за по-смелите. Аз вече опитах сладолед с бял пипер и тук ми се стори удачно да експериментирам :))

За заливката:
2 яйца
150 мл прясно мляко
щипка сода
ванилия

За глазурата: 
1/2 ч.л. лимонтузу (или прясно изцеден сок от 1/2 лимон)
3 -4 с.л. вода (ако се ползва лимонтузу)
пудра захар

Взимам двойка кори, ръся с малко олио, разпределям по цялата кора настъргани моркови, 3-4 с.л. захар, ванилия на прах, канела (и ръснах бял пипер за проба - хареса ми. Долавя се едва-едва и то защото знаех и "слухтях", но придава по-екзотична нотка).

Увих на руло (досадно ми е да пиша всеизвестни неща, но да не се губи методиката).


Намазах рулата с олио и отгоре. Нарязах на парчета (за да попие по-добре заливката).
Разбих всички продукти за заливката и изсипах върху морковника.
Сложих в загрята  на 200 градуса фурна.
Тъй като нямах лимон под ръка си направих "лимонов" сок с лимонтузу, като го разтворих във вода. Сложих доволно количество пудра захар, за да се получи рядка кашичка.
Готовата баница наръсих с глазурата и върнах във фурната за кратко. Снежно "декорирах" с пудра захар при сервиране.



На финала имах божествен морковник :)
С благодарности към Селма, за вкусното и предложение, което съм приготвяла многократно!

4 коментара:

  1. Ами да, защо ли пък не, на цвят са неразличими, а и най-вкусния и полезен нектар от детството ми беше този от моркови :Р Супер, супер идея!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Диве! Радвам се, че ти допада идеята. И добре, че на цвят са неразличими, защото щяха да му се мръщят домашните, преди да са го опитали даже. А сега първо хапнаха, хареса им и чак тогава си признах какво е в същност "тиквата" :). Хубава съботна вечер!

      Изтриване
  2. Много вкусно, Снежи !
    С удоволствие бих опитала!
    Още повече, че обичам сладкиши с моркови!
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз с удоволствие черпя :) , Дани! Благодаря и хубав ден!

      Изтриване

loading...