Торта Диня














Съботно се подготвях за приятна вечер около маса с приятели. Както винаги започнах от десерта - този път  торта с готови блатове и лек, желиран,  шоколадово-сметанов крем. Докарах   я до този изглед



и чаках да ми дойде хрумване за декорацията.

"Хайде на студена диничка, дечиицааа" - се провикна свекърва ми от съседния двор. И както се разхлаждахме с тази диничка ми "светна" образът на украсената торта ( идеята не е моя. Отдавна някога я бях зърнала  в интернет и сега просто изплува на време).

За най-лесно реших да разбия сметана, да оцветя и "маскирам" тортата. Нооо... сметаната не се разби качествено. Минах на вариант домашен крем с нишесте (нямах нищо друго под ръка). Нооо.... и кремът не стана качествен - образуваха се бучки (в стремежа да го направя по-гъст).

И нали съм упорито магаре (или чистокръвен инат козирог), все пак реших да намажа тортата, пък каквото стане (наши хора сме си, няма кой да ме съди за вида). До момента бях изпоцапала доста съдове и мисълта да извадя шприца за украса мина и замина. Ползвах лъжица и нож. Поне се сетих да "опаковам" подноса, че в противен случай нещата щяха да изглеждат доста по-страшно.


Липсват "семки", нали?  Имах си истински семки от диня, но доста грубо (дори и на шега) щеше да е от моя страна да го сложа. Извадих едно сладко от грозде и подбрах най-дребните зрънца.
Дори и с несъвършен вид "динята" предизвика интерес и усмивки.





Ето и рецептата за самата торта. Става бързо и е доста лесна.
Готови блатове - 2 бр. (с диаметър 25-26см)
200 мл течна сметана
3 бр. бял шоколад (270г)
450 г заквасена сметана
6 с.л. захар
ванилия
30 г желатин
сладко от вишни (череши)
плодове по избор

В течната сметана слагам начупените шоколади. Затоплям на котлона и бъркам непрекъснато до разтопяване на шоколада. След това охлаждам и прибирам в хладилника до пълно изстудяване.
Накисвам желатина в малко студена вода и оставям да набъбне. (Мисля, че и 20 г ще свършат работа, но аз се подсигурих със слагането на още 10 г).
Заквасената сметана разбивам със захарта и ванилията.
Студеният сметаново-шоколадов крем изваждам от хладилника и разбивам за кратко с миксер. Добавям заквасената сметана и разтворения на водна баня желатин.

Във форма за торта с падащи стени слагам единия блат. Сиропирам с разреден сироп от вишнево сладко. Слагам и плодове - вишни от сладкото и други пресни (в случая имах само банани).
Отгоре изливам половината от крема. Пак блат, пак сиропиране и пак плодове, и сипвам останалия крем. Слагам в хладилника до пълно желиране на крема. При мен стана много бързо с тези 30г желатин.
После разрязвам тортата на две по диагонала и получавам две парчета "диня". Едното, признавам си, не го украсих. Така, че имах едно парче "диня" и половин торта без украса.



Идеята за декорацията може да се приложи и за торта по друга рецепта. Самият крем за измазване и украса също може да е различен. 

Хайде на динитеее!

6 коментара:

  1. Елти, щом каниш, подай едно парченце от тази вкусотия! :)
    Много интересна ти се е получила тортичката, независимо от проблемите.
    Приятна и прохладна неделна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Давам, давам, заповядай :)Да ти е вкусно! И хубава нова седмица, мила! Сърдечни поздрави от мен!

      Изтриване
  2. И аз искам диня :)
    Много свежо предложение!
    Хубава вечер, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има и за теб, диничка :) - черпя с удоволствие! Радвам се, че ти харесва предложението. Сърдечни поздрави и прекрасна седмица ти желая, Дани!

      Изтриване
  3. Снежи,толкова много самокритика за такава вкусна "диня"!Съвсем е станала като истинска,много свежо и идейно,браво!Аз,да си призная,не само ме мързи да вадя поша,ами и да оцветявам кремчета,така че ти си справила повече от отлично!
    С пожелание за много усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! При мен нещата (почти) винаги стават в последната минута и не успявам да ги изпипам качествено, но се радвам, че ти харесва. И това с мързела ми е много познато, но понякога ми идва желанието да цапам, да цапам... :)) Сърдечни поздрави и хубава седмица!

      Изтриване

loading...