Сладкиш Навона


Неделя сутрин обичам да ставам рано. Така почивният ми ден става по-дълъг и ми остава време за някое и друго любимо занимание, встрани от задълженията. Врътнята в кухнята не винаги спада към любимите (особено в натоварен работен ден), но днес е друго -  неделя е и имам повод за сладкиш.

През седмицата, кога наистина, кога нарочно, се правя, че нямам време за такива работи (имам предвид сладки). Истината е, че от доста време се опитвам да въведа ембарго на захарта, но не ми се получава съвсем. Всички ме сочат с пръст (без грам лоша умисъл), че аз съм виновницата. И така да е, не срещам никаква съпротива или бойкот на сладката ми кухня, което означава, че и ядосани няма (по-скоро доволни). 

Много любими ми станаха сладкишите с крема сирене и днес отново ще правя приятелска среща на протеини и въглехидрати. Рецептата е от тук (изпитана и харесана), като бисквитите "Орео" замених с "Навона" с фъстъчен крем. Пипнах и други неща.

Продукти:
300 г бисквити тип чаени (използвах "Роден край" с масло)
270 г бисквити с фъстъчен крем (използвах "Навона" и взех, че и сладкиша именувах на тях)
90 г масло
60 г маргарин
400 г крема сирене
200 мл течна сладкарска сметана
6 с.л. захар
3 яйца
ванилия

За глазурата:
300 г заквасена сметана
2 с.л. захар
Шоколад за наръсване ( по желание)

Бисквитите "Роден край" сложих в купата на робота. Смлях ги на трохи. Разтопих маслото и маргарина. Пуснах робота да върти и излях маслото върху бисквитите.
Получената смес изсипах в тава с диаметър 25см и пригладих към дъното, с натиск.

Пак в купата на робота и пак с приставка нож, разбих крема сиренето и захарта. Добавих яйцата едно по едно. След това - течната сметана и ванилията.


Половината от тази смес изсипах върху бисквитения блат. След това поставих начупените на едро бисквити "Навона" и отгоре залях с останалата смес. Пекох, в предварително нагрята до 200 градуса фурна, 25 минути (горно и долно нагряване, без вентилатор).


Разбърках заквасената сметана със 2 с.л. захар. Когато сладкишът стана готов, го извадих от фурната и намазах със сметановата глазура. Качих градусите на 250 и върнах сладкиша да се пече още 5 минути, после превключих на грил и пекох около 3 минути.(Не пропускайте това намазване - придава много нежен вкус).


Оставих да се охлади и прибрах в хладилника. До времето за следобедното кафе беше напълно готов. Настъргах малко шоколад - за визия.






Да ви е сладко!

10 коментара:

  1. Снежи, а и аз съм любител на сладкишите с крема сирене!
    Твоят е чудесен, а със сутрещното кафе се съчета перфектно!
    Поздрави и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако някой преди време ми беше казал, че ще правя сладкиши със сирене, щях да му се изсмея на фантазията. А виж какво стана днес - даже са в графа любими. Радвам се, че съм подсладила кафето ти, Дани.
      Приятна вечер, поздрави и от мен!

      Изтриване
  2. Това се казва много свежа и лятна тортичка! Идеална е! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, благодаря ти! Радвам се, че ти харесва. А на вкус е точно като казваш - свежа, с нежен крем. Какъв усет имаш само :)
      Поздрави и от мен и хубава вечер!

      Изтриване
  3. Ste go probvam oste tazi nedelja! Mnogo apetitno izglezda,a sam sigurna, ce njama da ostane za ponedelnik! A samo da pitam za krema sireneto ot tova na paketcetata li e, soleno li e, obezmasleno li e, po tecno li e ili sedi kato izvara? Tuka hubavo Balgarsko sirene njama ama ot tezi ima 200 vidove! Hubav den!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз си ползвам нашенското крема сирене, в пакетчетата (като масло), на Хранинвест. В него има малко сол, но едва доловимо и това не ме притеснява. Може да ползваш Exquisa, Philadelphia или подобно (виж ги в google :))). Трябва да е нежно и кремообразно (не препоръчвам да ползваш извара). Пожелавам успех и ще чакам с нетърпение резултата.
      Прегръдки от България, а за Саши най-горещата целувка!

      Изтриване
  4. ЕЛти,
    ето още един фен на сладкиши с крема сирене в мое лице;)
    И аз се опитвам през седмицата без много захар (съвсем не мога), но уикенда си наваксвам;)Незнам за този, че се заканих на много неща, но скоро ще го пробвам и твоя- изглежда адски вкусно!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, радвам се, че пак си на линия. Очаквам с нетърпение "многото неща", които си планувала, защото при теб винаги е хубаво и интересно. А когато дойде ред и на "Навона"-та ще чакам отзиви и силно се надявам да оправдае очакванията ти.
      Нека да е хубав и твоят ден!

      Изтриване
  5. Прекрасно сладкишче Снежи.И аз се опитвам да намаля консумацията на захар у дома съм се заредила с какви ли не заместител стевии,захарини и тем подобни ама...нещо не ми се получава.
    Записвам си рецептата много ми хареса.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, аз преди време също ползвах разни заместители, докато не разбрах, че съвсем не са безобидни. Минах си отново на захар, но гледам да е с мярка. Макар, че според мен, изобщо не се справям с тази мярка :))
      Сладкишът е много вкусен и ще се радвам, ако и на теб ти хареса. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване

loading...