Сладкиш с бял шоколад, крем кокос и вишни

 Използвам последните останали вишни, преди косе-босе да ги е надушило и докато все още стълбата издържа килцата ми, за да впиша в книгата си още една разновидност на шоколадовия кекс на Дианка. Абсолютна случайност е, че започнах и завършвам месец юли с импровизации на една и съща тема :)



Сладкиш с бял шоколад, крем кокос и вишни
Продукти за тестото:
  • 100 г бял шоколад
  • 80 г масло
  • 2 яйца
  • 40 г захар
  • 120 г брашно
  • 5 г бакпулвер
  • 1 ванилия на прах
  • щипка сол
  • 1 ч.л. лимонов сок (по желание)
Продукти за крема:
  • 200 г заквасена сметана
  • 200 мл кокосово мляко (80%-но)
  • 140 г захар
  • 2 яйца
  • 15 - 20 г нишесте
  • 1 малка купичка изчистени вишни
Начин на приготвяне:
  • Включете фурната на 180 градуса (С).
  • Разтопете на водна баня шоколада и маслото. Разбъркайте и оставете да се охлади.
  • Разбийте с вилица 2 яйца с 40 г захар.
  • Изсипете яйцата към разтопения шоколад. Разбъркайте.
  • Добавете брашното, бакпулвера, солта и ванилията. Разбъркайте до поемане на брашното.
  • В правоъгълна тавичка (10х28 см) поставете хартия за печене и излейте половината от тестото.
  • С телена бъркалка смесете всички продукти за крема. Излейте сместа върху тестото.
  • Отгоре сложете вишните.
  • С лъжица разпределете останалото тесто.
  • Печете в предварително нагрята фурна около 45 - 50 минути.
  • Оставете да се охлади напълно преди сервиране.
Да ви е сладко с Elti!

Приготвяне на сладкиш с бял шоколад, крем кокос и вишни

Нарязваме след като е изстинал напълно
Парченцето за снимка има странна муцунка - не можах да оприлича точно какво виждам - жаба или маймунка :)))


Но беше вкусно :) И на вас да ви е така, и мързеливо лятно, и блажено отпуснато :)

А аз обещах да отговоря на въпросите на Гери (в следващите публикации и на още 4 приятелки) и ще го направя сега. Но предварително ви се извинявам на всички, които сте ме включили в играта, че ще играя ролята на тапа.

1. Кое е нещото, без което не можеш?
  • Вода и храна. Всичко друго без което си мисля, че не мога, всъщност мога, но не искам да разбирам мога ли или не.

2. Какво ти дава блогът?
  • Удоволствие и трамплин за нови приятелства по интереси. Усъвършенстване.

3. Би ли направил/а нещо насила?
  • Зависи, но мисля, че да.

4. В какво вярваш?
  • В невидимата сила, която дърпа конците.

5. Кое те натъжава?

  • Последното сбогом с хора и животни. Фалшивото приятелство. Тъжни детски очи. Пустееща къща. Насилието. Ловният сезон. Есента. Това, че младите предпочитат чуждите земи пред родните (по принуда). Това, че просперитетът се измерва по колата, телефона, марковите дрехи. 

6. Кое е любимото ти занимание?


7. А кое е най-досадното ти занимание?

  • Да следя месечния оборот на фирмата ни и да внимавам с ДДС, така, че да остане нещо и в личната хазна (че държавната е без дъно) :)

8. Кое е най-голямото ти изкушение?

  • Не знам дали са с приставка "най", но не се удържам на предложение за пътуване и сладкиш.

9. Разум или чувства, защо?

  • И двете. Чувствата понякога се нуждаят от пътеводен разум, за да не изглеждаш или действаш като глупак.

10. Какво е за теб животът?

  • Не знам кой е авторът, но много често наум си повтарям това

Изпробвано:


От Диана ("И да похапнем...")От Роси ("Кулинарен еликсир")



28 коментара:

  1. Еее, много сочен сладкиш, Снежи!
    Ще ми се парченце от него.
    Невероятно е стихчето и много ти благодаря,че го сподели снас, Снежи!
    Прегръдка и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехеее, Пепи, щом ти се загледа по сладкиш, значи наистина изглежда добре :)) Черпя по парченце и ти благодаря!
      Прегръдки и от мен, с пожелание за чудесен петък!

      Изтриване
  2. Снежи, прекрасен сладкиш!
    И много апетитен!
    Благодаря за споделеното от теб :)
    Прегръдка и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря, Дани, че винаги намираш време да ме зарадваш с добра дума! Прегръдка и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  3. Чудесен сладкиш, Снежи! Много ми харесва оформлението на публикацията и ми беше интересно да прочета отговорите. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Снежи, сладкиша е повече от очарователен и в този вариант! Неустоим! Все повече се опознаваме, благодарение на предизвикателството и ми беше много интересно да прочета написаното. Не знаех за 6, въпреки, че предполагах, че има нещо такова, след като публикациите ти и снимките са оформени винаги красиво! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Катенце! И на мен ми беше интересно да прочета твоите отговори, но май повече чакам да избереш Перник като дестинация :))
      Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен петък!

      Изтриване
  5. Елти,прекрасна,многостранна,усмихната и добра.....такава си те представях-такава и ми откри с тези отговори....Прегръдки за чудесната рецепта и сладкия начин на приготвянето,който си ни поднесла:))))))Разкошна си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Миленче, благодаря ти за хубавите думи! А за снимката на сладкиша просто не се удържах да не го "доукрася" :)))
      Прегръдки от мен! Пожелавам ти хубав и усмихнат петък!

      Изтриване
  6. Елти, сладкишът ме заплени. Задължително ще изпробвам рецептата. Жалко, че вече няма вишни. Може да заменя червените плодчета с други техни събратя или сестри.
    Снимката с муцунката е много закачлива.
    Отговорът на 10 въпрос е истински и емоционален.
    С пожелание за свежо и ведро лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за включването от кулата! Истински се радвам, че сладкишът ти допада и ще чакам да споделиш снимка с мен, когато го направиш.
      Прегръдки от мен, с пожелание за усмихнат ден!

      Изтриване
  7. Веднага си отбелязвам рецептата.Може да пробвам с малини.
    Харесва ми да чета за теб, и се радвам че ще отгораряш на повечко въпроси :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Наталка! Предполагам, че с малини ще е още по-вкусен сладкишът, но тази година нямах късмет да си набавя от тези плодчета.
      Прегръдки от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  8. Снежи, беше ми много интересно да надникна в твоя свят и ще чакам с нетърпение и отговорите и на другите въпроси.
    Сладкишчето е невероятно, и аз ще го пробвам.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще пусна отговорите, Танче, със следващата или в няколко последователни публикации (как се случи). Радвам се, че ти е било интересно и сърдечно ти благодаря за хубавите думи!
      Поздрави и прегръдки от мен! Хубав ден!

      Изтриване
  9. Снежи,милост нямаш!Аз още по шоколадовия въздишам,а ти вече и "рус" вариант си приготвила!И този е също толкова съблазнителен без съмнение,искаааааам!
    Много ми бе приятно да прочета отговорите ти!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никаква милост, Роси :))) Мургавия го правих няколко пъти и последният път, когато се сетих за сладкиша се оказа, че нямам черен шоколад (и други продукти ми липсваха). Не се мотай повече - страхотен е десертът :)) Благодаря ти, че намина и ме усмихна!
      Сърдечен и мил поздрав от мен! Хубав и усмихнат петък на теб!

      Изтриване
  10. Елти, аз го майсторих с малини и много се хареса. Чудно е и твоето кексче!
    Интересни отговори си дала, харесах те още повече! Не знам защо , но и на мен най-омразното ми занимание е свързано с пари и работа;)))Хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Мъхче, обожавам малини, но тази година не ми паднаха от никъде. Подозирам, че е по-вкусен, отколкото с вишни. Харесването е взаимно, знаеш. Много обичам да те чета, но нещо си го ударила на ваканция :))
      Хубав петък и разтоварващи почивни дни на теб! Прегръдки!

      Изтриване
  11. Сладкишът - страхотен :) и аз бих опитала с малини като Марта :) Интересно ми беше да прочета малко повече за теб, Снежи!
    Хубав край на седмицата ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За малините съм с две ръце "ЗА" :)) Благодаря ти и се радвам, че ти е било интересно, Зори! Хубав петък и весели почивни дни и на теб!

      Изтриване
  12. Снеже, разкошен е сладкиша! А и така нагледно си показала процеса на приготвяне!
    При теб винаги ми е интересно и ми беше приятно да разбера още неща за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, благодаря ти за милия коментар! Ти си такава душичка... Прегръщам те, мила! Хубав петък и много усмивки!

      Изтриване
  13. Снежи, много вкусен десерт! А презентацията е с много настроение, и усмихваща! Беше ми изключително приятно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! Радвам се, че ти е било приятно и ти пожелавам една ведра и усмихната неделя!

      Изтриване
  14. Снежи, с малко закъснение, но идвам с огромно желание при теб. :)
    Първо, искам да благодаря, че се включи, беше ми изключително приятно да прочета повечко за теб. И за две неща искам да споделя - и мен ме натъжава това с чуждата земя, но да знаеш, аз съм далеч, но си предпочитам родината и искрено се радвам, че скоро ще си дойдем. :) И друго - последният ти отговор определено ми се отрази добре.
    А за сладкиша... Май нямам думи за него. Освен че задължително ще се изпробва някога, просто е прекрасен. Открадвам си парченце и ти желая лека вечер, Снежи!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Гери, ей за това ми е мъчно, че по една или друга причина младите са принудени да учат, да работят, да изразходват своята млада енергия, идеи, знания за друга държава. Но изобщо не ги упреквам, напротив приветствам ги, в това число и теб, защото днешната България не ви заслужава. Радвам се, че съм помогнала с нещо за доброто ти настроение :) Сърдечни поздрави и от мен! Прегръдки, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване

loading...