Сладко от смокини



След дребните горски ягодки смокините ми се видяха гиганти. Един плод 100 и кусур грама, еха. Осем плодчета килограм.


Купих зрели смокини и за нула време ги подготвих за сладко.
Преди време ползвах тази рецепта, сега се разрових за нова и първата, на която попаднах беше от блога Ginder Cookies. Почти идентични са.

Сладко от зрели смокини
Продукти:
1 кг зрели смокини
350 г захар
250 мл вода
1 ч.л. лимонтузу

Приготвяне:

  • Почистваме смокините от дръжките, измиваме ги и надупчваме с дървен шиш на няколко места.
  • Сваряваме от захарта и водата гъст захарен сироп. 
  • Пускаме смокините в него и намаляваме котлона. Плодът пуска сок и сиропът се разрежда, така, че продължаваме да варим до неговото повторно сгъстяване.
  • Отстраняваме сладкото от котлона и оставяме да престои така една нощ. 
  • Подготвяме сухи и чисти буркани.
  • На другия ден слагаме да кипне повторно, добавяме лимонтузуто, варим още 3-4 минути и сваляме от котлона. 
  • Насипваме горещото сладко в бурканите, обръщаме ги с капачките надолу и оставяме да изстине напълно.



Според Ginder Cookies не е необходимо смокините да преспиват в сиропа, но се захванах със сладкото след работа и технологията от първата рецепта ми дойде удобен по нощИте ;)
А на другия ден имах и светлина за снимките :)


До скоро и да ви е сладко!

30 коментара:

  1. Снежи, божествено е сладкото. Аз много го обичам. Прекрасен ден, мила!

    ОтговорИзтриване
  2. любимото ми сладко...аз пък миналата година го правих във фурната, за по-лесно :)Поздрави, ще чакам сладкиши със смокиново сладко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз сега сложих във фурната едно от кайсии :)) Поздрави и от мен, Сонче. Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  3. Видях аз ,че си се разтичала да пълниш мазето :)...и онова с ягодките (аз пък мога да очистя цяла поляна от тях стига да я намеря :) и това са все да мажеш на филийка и да не спираш да ядеш :) ! Да ви е сладко на зима , Снежи !
    Целувки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако беше по-наблизо щяхме да сме страхотен екип за ягоди - от мен брането, от теб чистенето :)) Благодаря, Ив! Надявам се сладката да дочакат зимата :)

      Изтриване
  4. Ах, как обичам смокини! Страхотно сладко си направила, Снежи! Снимките достатъчно говорят - невероятни са! Усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Много се харесва у дома това сладко! На мен ми е малко в повече сладостта, но обожавам аромата!
    Прегръдки и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Много обичам сладко от смокини, чудесно изглежда и твоето, Снежи!
    Поздрави и да ти е сладко-смокинено! :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Поздрави и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  7. Снежи, сега ще се възползвам да ти кажа, че сладкото от горските ягоди напълно си заслужава търпението, времето и умението да го приготвиш! Такъв аромат просто омайва! Поздравявам те и ще си гребна лъжичка, не мога да устоя :)
    А сладко от "гигантите" смокини никога не съм правила. Струва ми се много сложно! Но ще си взема и от него едно плодче - за сладки сънища :)
    Хубава вечер и сладка почивка и на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, изненада ме с този коментар :) Та ти правиш къде, къде по-сложни неща. Сладкото от смокини е супер лесно. Надявам се да ти е помогнало за сладките сънища :)
      Благодаря ти! Изпращам ти прегръдки, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  8. Едно от любимите ми сладка, Снежи! Пристигам с филийката:). Моята рецепта е по-различна, ще я покажа скоро:), но като резултат - все вкусно и все ароматно сладко. Ти наистина се забавляваш със зимнината от горски ягодки премина на гигант смокини!:) Консистенцията и вида на твоето са прелестни! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чакам те с филийката :) Иначе да знаеш, че и ние имаме хляб, т.е. може и без филийка да дойдеш и пак ще ти намажа :) Ще ми е интересно да видя и твоята рецепта, Катенце! Благодаря ти и ти пожелавам хубав ден! Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  9. Обожавам такова сладко :) Моята баба правеше и се сетих за нея сега :)
    Няма нищо по хубаво от това сладко.

    поздрави!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че съм извикала мили спомени, Марина :) Поздрави и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  10. Любимо, много любимо...
    Прекрасно изглежда в кехлибарния цвят, а си представям упойващия аромат ...
    Преглъщам и ти желая хубав и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианче, благодаря ти! С теб съм готова на сделка :)) Прегръдки, с пожелание за хубаво настроение!

      Изтриване
  11. И аз съм от групата на любителите му. Няма да се наканя да правя, но се възхищавам на твоето!
    Поздрав и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхи, благодаря ти! Поздрави и от мен, с пожелание за усмихнат ден!

      Изтриване
  12. Ще имате най-ароматната зима, Снежи! Хубав четвъртък!

    ОтговорИзтриване
  13. Здравей, Снежи! Имам въпрос: може ли да нарежа смокините?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Гери! По принцип може, но предполагам, че ще стане по-скоро на конфитюр. Вкусът ще си се запази, само видът ще е различен. Ще се радвам да споделиш как е станало, а ако направиш и снимка може да я качиш на ФБ страничката ми. Успех и хубава нова седмица!

      Изтриване
  14. След малко го почвам и утре ще кажа какъв е резултата. надявам се да стане добре.

    ОтговорИзтриване
  15. Любимото сладко - от смокини!!! :) Красота !

    ОтговорИзтриване
  16. И а мен това сладко ми е любимо. Всяка година и моите родители го правят божествено. Хубаво лято на всички!

    ОтговорИзтриване
  17. А не трябва ли да се завари за капачка?

    ОтговорИзтриване

loading...