Торта чанта, модел 2


Когато ми се обадиха и пожелаха торта чанта, по модел на предишната, която бях правила, подозирах, че няма да я докарам баш същата. При тортите е така, няма опция copy-paste. Но за това пък рожденичката си я е харесала много и освен това имам модел 2, който да покажа и запиша в албума :)



Проекта започнах с малките захарни декорации - лаковете, парфюмчето, червилата, гримовете и стръкчето хортензия. Последното най-трудно се оказа. На първото букетче почти на всички цветчета окапаха листата и трябваше да правя второ. Идеите за шнолки и пармюмче ми даде племеничката и тъй като тортата беше за малко момиченце се вслушах в съвета на друго малко момиченце. И я включих в процеса да помага. Белите цветчета по тортата са изцяло нейни.




Блатовете исках да се получат хем влажни, хем  достатъчно устойчиви, за да мога да ги редя без ринг. Вкусът им беше нещо средно между браунис и пандишпанов блат. Рецептата за тях ще запиша в отделна публикация, когато имам снимки на процеса.

Направих три вида крем, единият е по-скоро смес за сладки скалички, който ползвах за коригиране на стойката на самата торта.
Първият крем беше маскарпоне и дулсе де лече (съотношение 1:1).
Вторият - маскарпоне и дулсе де лече, но в съотношение 1:2, плюс добавени счукани печени бадеми.
И третият, този коригиращият - от масло, пудра захар, какао, шоколадовите изрезки от блата, подсладено кондензирано мляко и ... (не помня дали сложих ядки).

Сглобената заготовка за торта увих във фолио за свежо съхранение и прибрах в хладилника да стегне.

От тук поех по утъпканата пътека - маслен крем, покритие с фондан, аранжиране, финал.


Надписът е ръчно надписан, с ядливи бои, пресъздаден от фотошоп. Т.е. пак заредих шрифт на екрана и се опитах да го пресъздам на захарната плочка (която играе роля на капаче на кутийката с гримовете). Че е ръчно надписан си личи по наклона :), но според мен и това си има своя чар.


Кутиите за тортите съобразявам с модела, когато е възможно. Струва ми се скучно такава торта да стои в обикновена кутия. Правя ги от разноцветен кадастрон (на принципа шев и кройка :)). Ето ги последните. Тази за чантата е с форма на чанта, но снимките са ми калпави.
Тази за тортата с ангелчета има апликиран облак на гърба и отгоре имитация на крилца.


На малката Лори пожелавам безгрижно и щастливо детство! 
Да расте здрава, весела, засмяна, за радост на мама и тате!
Щуротиите да крие в чантичката и да надникне там чак когато порасне.




8 коментара:

  1. бих се радвала да съм ти дъщеря и да ми правиш розови торти с аксесоари всеки ден с повод и без повод;) Браво, Снежи!

    ОтговорИзтриване
  2. Снежи, както винаги си се справила страхотно.Докато гледах снимките на тортата ми дойде една идея за декорацията с лаковете.Ако ти се играе в повече за следващата торта чанта можеш да направиш силиконови отливки на истински лакове.....има клипове в интернет как се правят и не е толкова трудно, така ще са перфектни, а ще ти останат и за по нататъшни проекти.
    А кутията за тортата с ангелчетата много ми хареса.Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Теди! Ще се вслушам в съвета ти и ще потърся клипчета, макар, че в ръчната изработка намирам забавление и уникалност. Това е защото все още правя малко на брой торти, по-натам не знам как ще се развият нещата. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  3. Страхотна торта,Снежи,направо ме смая,браво,все по-добра ставаш!Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотна е! На мен най-големия ми проблем е с намирането на подходяща кутия... В моя град само от едно единствено място мога да си купя и размера е 30/30 см. с по-големите торти не питай как се справям.... Ще се радвам да споделиш, имаш ли някакви шаблони или сама си изрязваш и си ги правиш?
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сама си ги скроявам, Светле, според големината на тортата. Купувам си кадастрон, разноцветен. Понякога лепя по два листа, за по-голяма устойчивост. В Pinterest задай в търсачката origami box. Там често намирам интересни идеи и кройки, които след това преоразмерявам или трансформирам в нещо по-различно.
      Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване

loading...