Торта за кръщене



Идеята за тази торта е от интернет, а с жената, която я поръча, се оказа, че имаме еднакъв вкус. Аз лично не си падам по тортите с кръстове, свещи и библии, въпреки, че това са най-силните акценти за темата кръщене. Не, че не разглеждахме и такива. Но в крайна сметка се зарадвах много, когато на финалното заданиe застана тази торта с ангелчета.


Топлото време ме притесняваше много. Тортите с фондан са капризни на високи температури, на транспорт, на съхранение. Дори към хладилни витрини са капризни, не всички им понасят . Трябва им хладилник и то с ниска влажност в отделението.
Но в името на едно бъдещо християнче, с хубавото име Виктория и чаровната му усмихната майка, направих всичко по силите си, за да ги зарадвам на този хубав семеен Празник, с тази специална торта. И стисках палци да издържи всички критични моменти.


Тортата на вкус е с шоколадови блатове (ползвах тази рецепта, с леки промени) и крем от маскарпоне, дулсе де лече и гъст млечно-маслен крем (съотношението е горе-долу 3:3:1). Измазах с маслен крем под фондана. Блатовете не сиропирах, по обясними причини.

Любим елемент ми стана ангелчето с бебето.


А най-трудният - беше чашката.

Фонданът и гъм-пейстът са на фирма Vizyon. Приятно се работи с тях и като качество много ми харесват. А най-хубавата част е, от топка захарно тесто да се роди из под пръстите ти фигурка за декорация. Тогава и времето спира. Часовете и дори дните прекарани в моделиране ти се струват секунди, и естествено времето все не ти стига.

За надписа на плочката потърсих специален шрифт, като прехвърлих поне двайсетина. Заредих го на екрана на компютъра и се опитах ръчно да надпиша текста с всички специални извивки. Взирах се в екрана, после командвах на ръката ми "пиши по-различно".


Сложих повечко крем между блатовете и трябваше да предвидя обиколен блат, който да не позволява на крема да изтича. Не го направих, защото студената торта се държеше перфектно, стоеше стегната, като по учебник. Но половин час извън хладилника и без климатик ми показа рисково омекване на крема и съжалих, че пропуснах тази застрахователна стъпка. За корекции беше късно.



На най-новото християнче Вики пожелавам здраве, щастливо детство и дано ангелчетата да я закрилят през целия й живот. 





5 коментара:

  1. Тортата е страхотна. А за малкият проблем за който споменаваш поне на тези снимки не се вижда

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Теди!
      Не се забелязваше и на живо чак толкова. Но ме притесняваше при транспортирането и след това, докато чака разрязването, дали няма да дефектира повече. А аз си водя всички бележки в блога - и хубави, и лоши :)
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  2. Снежи, и тази ти торта е много хубава! Какво количество фондан ти стига за тортата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Весе! Тази е с долен диаметър 20 см и горен 15 см. Почти килограм фондан ми отиде, остана ми малко - може би 150 г.

      Изтриване
  3. Моля, споделете, как направихте чашката? Благодаря!

    ОтговорИзтриване

loading...