Руло от тиквички и патладжани


Това е много любима рецепта на мен, семейството ми и всички приятели, които съм гощавала.
Видях я в сайта на Веселият готвач (но като първоизточник е посочено http://kuking.net). Публикувана е от една много уважавана от мен кулинарка - BABY. Когато видя нейна рецепта пробвам смело, без никакви резерви. И съм и страшно благодарна, защото предлаганите от нея рецепти са разнообразявали не веднъж моята кухня, винаги са били одобрявани от милите ми лакомници и съм ги приготвяла многократно.

Продукти:
За блат:
2 бр. тиквички
2 бр. яйца
1 ч.ч. брашно
2 с.л. натурално нишесте
120 мл прясно мляко
1/2 ч.л. сол
1/3 връзка ситно нарязан копър
щипка сода
За плънка:

2 бр. патладжани
2 скилидки чесън
100 г майонеза
100 г заквасена сметана
1/3 връзка копър

щипка черен пипер
брашно за овалване на патладжаните


Начин на приготвяне:

Плънка:
Патладжаните се обелват, нарязват се на тънки ленти по дължина, овалват се в брашно и се запържват от двете страни, след което се изваждат върху кухненска хартия,  да се отцедят. 
В купа се смесват счукания чесън, копъра, малко сол, черният пипер, сметаната, майонезата и се разбърква добре. 

Блат:
Тиквичките се настъргват на ситно ренде, посоляват се и се оставят да пуснат сок. След това се изстискват и към тях се добавят яйцата, млякото, нишестето (може да се замени с брашно), содата, брашното, нарязаният копър и се разбърква добре. Фурната се загрява на 200 С. В правоъгълна тава (аз ползвам квадратната, която е в комплект с печката) се слага хартия за печене и се намаслява добре с олио. Изсипва се сместа, изравнява се и се запича.

Оформяне на рулото:
Когато блатът е готов, се изважда от фурната. Още горещ се намазва с част от майонезено-сметановата смес. Отгоре се нареждат патладжаните и върху тях се нанася останалата смес. С помощта на хартията се завива на руло и се оставя да поизстине леко (аз го оставям да изстине напълно и го сервирам като студено предястие, нарязано на филийки). 

Резултатът:









Розичките, които използвам за декорация, са по тази рецепта.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

loading...