BG самоса


От българския пататник и индийската самоса се получи "BG самоса".
Нито е пататник като пататник, нито е самоса като самоса. Плънката наподобява родопския пататник, но завиването в кората е тип самоса. Това предястие може да се сервира топло или студено (като на мен ми допада повече топло). Харесвам го с подлучено кисело мляко, други го предпочитат с кетчуп, а трети - искат да е натурално. Когато за първи път ядох автентична  самоса много ми хареса (целият набор от подправки учудващо ми допадна). Обичам и българския пататник (с неговия по-скромен от към подправки вкус). И ето, че тази рецепта се получи като комбинация от двете.

Продукти за тестото:
1 ч.ч. брашно
2/3 ч.ч. вода
1/2 ч.л. сол

Продукти за плънката:
4 картофа (със средна големина)
1/2 голяма глава кромид лук
1 суха люта чушка (по желание)
1/2 ч.л. смлян кориандър
щипка черен пипер
4-5 стръкчета пресен копър
сол, олио

Начин на приготвяне:
От брашното, солта и водата замесвам меко тесто, което не лепне и става за точене. Слагам кърпа върху него и го оставям около 1/2 час да си почива.


Нарязвам лука и го запържвам в 2 с.л. олио.

Когато краищата му придобият лек загар слагам настърганите на едро ренде картофи и добавям още 2 с.л. олио.


Пържа като разбърквам от време на време. Когато картофите се запържат леко, сипвам 1 ч.ч. бульон (гъбен или пилешки) или вода и задушавам до омекване. Добавям сол на вкус, кориандър, черен пипер и нарязана люта чушка.

Когато картофите станат напълно готови свалям от котлона.

Добавям нарязания на дребно копър и оставям да изстине.

Тестото разделям на 4 топки (с големина на малко яйце). Разточвам на тънка кора (около 1-2мм), която срязвам на две по диагонал.


Поставям част от плънката в единия край и завивам на фунийка.



В широкия край прищипвам тестото, за да затворя отвора.


Така подготвените конусчета пържа в нагорещено олио (на тиган с около 1 см олио или във фритюрник), като първо ги поставям изправени, за да се запържи основата и след това ги катурвам да легнат. Обръщам ги редовно, за да се запържат равномерно.
От посочените продукти трябва да се получат 8 бр. Bg самоски. Аз използвах 3 картофа и за едната питка (т.е. две самоски) не ми стигна плънка. За това в рецептата записах, че са необходими 4 картофа. Предвидливо можеше да си разделя плънката на 8 равни части, но...






Добър апетит!

Хапнахме ги с носталгия по Родопите


2 коментара:

  1. mis_val:Елти,още не съм прочела рецептата,но толкова се зарадвах че имаш блог и побързах да коментирам,сигурна съм че е прекрасна като всичко което си ни показвала до сега.Пожелавам ти бъдещи успехи!Дори и да не пиша в последващите ти публикации да знаеш,че редовно ще чета,че отдавна съм ти фен!Лек и спорен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. mis_val, и ти ме зарадва, миличка. Толкова ми е приятно и добре дошла тук, в "моята кухня". Много ти благодаря за милите думи и пожелания! Ще се радвам, ако се чувстваш уютно в блога ми и знай, че си желан гост. Хубав ден и на теб!

      Изтриване

loading...