Здравей отново, Хисаря

Искаше ми се да го изкрещя, това от заглавието, още на влизане в Хисаря :) Не знам какво, но нещо много силно ме привлича в този град. Не е спокойствието - и в други тихи и спокойни градчета съм била, не е красотата - и в по-красиви съм била, не знам, не знам...


Сега беше снежна, приятно студена, освежаваща бих казала и отново красива. Но някак самотна ми звучеше. Паркът беше безлюден, улиците голи, кафенетата чакаха някой закъснял за среща. От старите познати ресторанти звучеше музика, която флиртуваше с минаващите хора (с нас по няколко пъти, защото минавахме пак, и пак, и пак).


След една бърза спортна среща на бой със снежни топки, позирах като губещ (противно на приетото все победителите да са в кадър).


А тук, на стената по-долу, имам най-забавните снимки, но имам забрана за публикуването им (не съм сама и се съобразявам с желанието на смехотвореца в случая :))


Дали е нова или просто не съм я видяла при предишните ни разходки, но сега посетихме и една римска гробница. Подейства ми подтискащо и побързах да изляза.


На Колонадата с чешмата имам снимки от всяко идване. И сега не пропуснах.


Фонтанът с момичето сега беше "момичето с пицата" ;) и ни се дояде пица :)


(Има вкусни в новата пицария, по пътя към хотел Хисар, вдясно. Бяха ми точно под носа)


После изразходвахме калории с още разходки :)




И понеже изразходвахме повече от плануваното, като се прибрах отново си направих пица :))

Пица с пилешки колбас, чоризо и сметана
(продуктите са за една пица с диаметър около 30 - 35 см)

Продукти за плънката:

  • 1/4 глава кромид лук
  • 60 гр пикантен колбас чоризо
  • 60 гр друг колбас по избор (или пилешко месо)
  • 100 мл течна сметана за готвене
  • 1 ч.л. салца от черен трюфел (или 3 - 4 кралски печурки)
  • 2 - 3 с.л. настъргани пресни домати
  • няколко шайби ананас (от компот) - по желание
  • смлян черен пипер


Продукти за тестото:

  • 80 мл прясно мляко
  • 75 мл вода
  • 4 гр. суха мая (или прясна за 0.250 г брашно)
  • 2 с.л. зехтин
  • 1 ч.л. сол
  • 1/2 ч.л. захар
  • около 220 - 250 г брашно



Приготвяне на тестото:


  • Смесете млякото и водата. Загрейте ги до хладко, към приятно топло. Сложете маята, захарта и изчакайте да се разтвори маята. Разбъркайте.
  • Сложете зехтина, солта и част от брашното. Разбъркайте.
  • Добавете и останалото брашно (не слагайте цялото на куп, нямам навика да меря точно брашното, но трябва да получите меко тесто, което не лепне).
  • Разточете, върху лист пекарска хартия, на пита с диаметър 30 - 35 см.


Приготвяне на плънката:

  • Загрейте сух тиган, сложете нарязаното на кръгчета чоризо и изчакайте да пусне мазнина (ако ползвате друг тип колбас, който не е мазен, ще трябва да сложите лъжица или две зехтин (олио)).
  • Сложете след това в тигана нарязания кромид лук, (ако ползвате пресни гъби, тук е моментът да сложите и тях). Добавете другия колбас и салцата от черен трюфел. След секунди отстранете от котлона.
  • Залейте със сметаната и разбъркайте. Изчакайте да изстине (става бързо, защото сметаната е поела част от топлината).
Приготвяне на пицата:
  • Намажете питата с доматената салца.
  • Отгоре изсипете сметановата смес.
  • Сложете нарязани парченца ананас. 
  • Поръсете със смлян черен пипер.
  • Печете пицата в предварително нагрята до 220 - 240 градуса фурна (за да проверите дали е готова, повдигнете леко с шпатула тестото и ако има зачервена долна коричка може да я изваждате. Отгоре е ясно.)
Преди печене
Готова и дори започната

Пицата е сервирана
Тази пица не се нуждае от кашкавал (поне според мен си е хубава и без разни сирена). Може да гарнирате с още или други, любими на вас продукти. Да ви е сладко!
------------------

П.С.
Салцата от черен трюфел ми е подарък от виртуално приятелче и  нямам представа от къде може да се купи в България. За това в скобки предложих гъби като вариант. Много пестеливо се отнасям точно към тази част от подаръка. Разпределила съм си го, по препоръка на Ив, в малки пакетчета и съхранявам в камерата на хладилника, до следващото ми трюфелно изживяване. Една друга част от подаръка отмерва колко време прекарвам в кухнята, трета - стои на вратата на хладилника и вечер ме подсеща за чаша винце (не пропускам да кажа и "наздраве, Ив"), а четвъртата изядохме още в деня на пратката и се притеснявах, че съм пропуснала да направя снимка на комплекта. Но съвсем случайно открих, че все пак съм щракнала, па макар и набързо, и на тъмно.
Ивче, подмазвам се, че трюфелът ми е на свършване :)) (шегичка :))





24 коментара:

  1. Снежи, и аз се разходих с вас и разгледах зимна Хисаря - красиви снимки си направила! А и от пицата хапнах - колко вкусно ми беше!
    За днес ти желая хубав февруарски ден! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Албенче! Хубав и усмихнат февруарски ден и на теб!

      Изтриване
  2. Чудесна пица, Снежи, представям си колко сочна е!
    Ама да ти кажа, че прекали вече с тия снежни снимки :)) уж си другарче, а как подличко ги пускаш на ден по няколко....
    много хубаво сте си изкарали :) и от тези снимки се вижда, че ти е весело.
    Прегръдка и честита сряда :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Пепи, май тъгуваш за снежни картини :)) За това ти ги пускам, не за друго.
      Прегръдки и от мен! Хубав четвъртък на теб и много, много усмивки!

      Изтриване
  3. Снежи, чудесна разходка сте си направили, браво! И аз планирам една подобна, ама до друго местенце... Дано успеем!
    Иначе Хисаря... Къде ме върна, ако знаеш. Бяхме там преди няклко години с една приятелка. И влязохме в нещо като античен театър, в парк беше (съжалявам за "конкретиката"). Не помня как успяхме да влезем, ама определено не беше отворено. А тя тогава се беше запалила да става фотограф, та ще влизаме, за да ме снима... И по едно време мина патрулна кола, не питай как се стреснах. Ами сега, та ние сме вътре без да е отворено?
    Детски щуротии...
    Весел ден от мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, все е затворен античният театър, Гери. Преди ми беше интересно и исках да надникна, сега свикнах с мисълта, че не може и не съм правила такива опити, като твоите :) Пожелавам и твоята разходка да е зареждаща и приятна, и местенцето да покажеш :) Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  4. Снежи, чудесна разходка! И дори и да не откриеш какво те привлича в Хисаря, важното е, че ти носи приятни емоции и че те зарежда!
    Аз отдавна не съм била там и ти благодаря за чудесната разходка!
    С нетърпение ще следя в какво друго ще вложиш чудната ароматна подправка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не бях ходила година или две, не помня точно, но винаги се връщам с удоволствие там. Поздрави, Бети и усмихнат ден!

      Изтриване
  5. Прекрасна разходка, Снежи, благодаря ти! В Хисаря не съм била досега, но отдавна ми се иска да отида. А пицата ти е повече и от интересна. Не съм срещала такава паста във Франция, но и тя ме заинтригува :) Какъв ли вкус придава?!
    Приятна вечер от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Щом е в плановете ти, значи ще отидеш, Тики :) и дано ти хареса. Най-добре на пролет или лятото. Трюфел пастата е много странна - натурална ми е противна, но в ястия е вълшебна. Имам публикация за първата ни среща :) - http://elti-spodeleno.blogspot.com/2013/10/pasta-s-kaima-i-salca-ot-cheren-trufel.html
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  6. Харесва ми Хисаря- особено лятото с топлата вода и парковете, Прекрасни снимки, Снежи. И много забавно е било май,а?;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да и на мен повече ми харесва лятото, но нали ми е на сърце, та и зимата с кеф ходя.
      Имаше и смешни случки :) Поздрави, Мъхче и хубав ден!

      Изтриване
  7. Снежи,подаръкът е великолепен и една част със сигурност ужасно вкусен!
    Пицата направо ми замъгли ума и сега само ще поглеждам часовника час по час до обяд!
    А чувството,че някакъв град ти е необяснимо любим аз изпитвам аналогично,но към Ловеч.Незнайно защо,но ми е много уютен и се чувствам някак у дома си,което е супер странно,защото е някакво вътрешно усещане без конкретен повод.
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно такава е привързаността ми към Хисаря, без повод и без обяснение защо, но, както казваш, вътрешно я усещам като моя :) Трябва да планувам подробно разглеждане и на Ловеч. На пръв поглед и след една бърза разходка много ми хареса града, но нямах време да го усетя и почувствам по-дълбоко.
      Поздрави, Роси и хубава неделя!

      Изтриване
  8. Снежи, пицата е невероятна, представям си как ухае, а снимките ти са много красиви. Благодаря за разходката. Беше ми много приятно. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. На мен също ми я приятно да прочета, че ти е харесала и пицата, и разходката, Танче!
      Прегръдки, с пожелание за хубава неделя!

      Изтриване
  9. Благодаря за споделената разходка, че отдавна не съм била в Хисаря, а тази богата на вкусове и съставки пица ме кара да наруша намеренията си за оставане без обяд....Прегръдки, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Игличе, познато ми е това с намеренията "без обяд", "без вечеря", ама много трудно ми се получава :), за това предлагам обяд с разходка (така по-лесно и без чувство на вина поемам калориите :)) Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  10. Повече от 10 години,всяка година ходя в Хисаря,основно през пролета и есента.Мястото е много подходящо за релаксация и зареждане на батериите.Едно от най-посещаваните заведения е р-т "Камилите"при Андрей и Данчето,където купона става най-добре.В района има много исторически обекти Старосел,Калоферския манастир с еко пътеката и др.А щях да пропусна хубавата анасонлйка и червеното вино,благодарение на които имам много приятели и познати.Който веднъж отиде в Хисаря става редовен почитател и посетител!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е място за зареждане на батериите. В този ресторант не съм била, ще го тествам при следващото ни ходене. Дано и кухнята е добра, че тя е по-важна за мен от купоните :) В плановете е да я видя и пролетно разцъфтяла Хисаря.
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  11. От кога се опитвам да стигна до тук, и нещо напоследък времето не ми стига:))) Страхотно е в Хисаря през зимата, не съм била през този сезон. Красиво е. Ох, а пък за пицата, нищо няма да ти кажа, докато не ми изпратиш едно парченце:))). Страхотна е и тя, неустоима просто. Честити подаръци, мила! Прекрасни са тези приятелски жестове. Честит празник на виното и любовта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, това с времето и мен ме мори, Бонбон :)) Започнах да се притеснявам, че съм станала неорганизирана :) Имаш парченце от пицата, изпращам веднага :)) И снежни поздрави от Хисаря. Прегръдки, с пожелание за хубаво настроение! Наздраве и много любов! Една от снимките е специално за теб, ти знаеш коя :)

      Изтриване
  12. Снежи, аз пък се чудих как така в това зимно време си успяла да влезеш в гробницата. Изобщо не е нова, и много исках да я видя преди години, но колкото пъти съм гостувала за по десеттина дни в този район, толкова пъти беше затворена, при това през пролет и есен. Е-е, след не знам кой пореден път вке пак успях да я разгледам...
    А пицата... какво да кажа друго, освен, че довечера май ще правя пица... така ми се дояде, ммм.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Явно късмет :) До сега не сме знаели за тази гробница, видяхме табела и тръгнахме. И имаше доста хора по пътя. Аз за това реших, че е нова :)
      Хапнахте ли вече пица? :)) И аз така, като се разхождам по блоговете много бързо избирам менюто.
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване

loading...