Десерт "Мелодия"

Първото име, което му дадох беше "Моцарт". После промених на "Мелодия", защото ми се видя некоректно да открадна името на популярните бонбони, па макар и рецептата да е базирана на тях. Знаете, че обичам да правя експерименти с миксиране на рецепти, а когато са успешни ги бодвам на информационното табло.

Десерт "Мелодия"

Десертът се приготвя много лесно. Повече време ми отне да направя марципаново - шоколадовите топчета. И ако не ви се занимава, заменете ги с бишкоти и съм сигурна, че вкусът ще е не по-малко мелодичен.
Кулинарните ми експерименти са игра на проба- грешка и се надявам да ви хареса "тананикането" на тази мелодия.

Десерт "Мелодия"

Продукти за шоколадовите топчета:

  • 100 г марципан
  • 40 г смлени орехи
  • коктейлни вишни
  • шоколадова глазура (ползвах готова, но ако нямате разтопете 150 г млечен шоколад и 1 с.л. масло)




Приготвяне на топчетата:

  • Омесете марципана със смлените ядки.
  • Разделете сместа на 14 - 15 топчета.
  • Всяко топче разплескайте с ръка, сложете по 1 вишна и я завийте с марципана.
  • Загрейте глазурата на водна баня. Подредете топчетата на решетка и ги залейте с глазурата.
  • Изчакайте да се стегне шоколада.


Продукти за крема:

  • 250 г маскарпоне
  • 125 г крема сирене
  • 100 г пчелен мед
  • 100 г смлени орехи
  • 100 г захар
  • 1 белтък

Приготвяне на крема:

  • Разбийте двата вида сирене.
  • Сложете меда и захарта на котлона. Варете сместа до получаване на светло карамелен цвят. Разбърквайте периодично.
  • Отстранете от котлона и добавете орехите. Разбъркайте.
  • Разбийте белтъка на снежна пяна.
  • Добавете го към сместа (без да чакате да изстине), като разбивате енергично с телена бъркалка.
  • Оставете да се охлади, до степен приятно топло към хладко.


Тук опитах да "облека" марципановите топчета с медена глазура, но после се отказах от тази технология. (Сместа стана по-рядка, защото промених рецептата, която ми служеше за основа. А към Ossigeno отново отправям хиляди благодарности!!!)



  • Изсипете медената смес при маскарпонето и разбийте хубаво.
  • Насипете крема в чашки, на дъното на които, може да сложите по 1 шоколадова топчица.
  • Отгоре сложете още шоколадови топки и приберете десерта в хладилник.
  • Може да се консумира веднага, но охладен е по-стегнат, стои по-маслен и е по-приятен.


Планувано е:

  1. Да го тествам с шоколадови и карамелизирани ядки, вместо марципановите топчета.
  2. Да го направя на бишкотена торта (тип тирамису).
  3. Да го комбинирам с пресни ягоди и малини.
  4. Да направя шоколадовите топчици като нотички, за унисон с името :)
  5. Да му направя по-хубави снимки.
  6. Да ви почерпя с всички варианти :)





Да са ви сладки почивните дни! Насладете им се, по най-хубавия за вас начин!

24 коментара:

  1. Направо си е цяла симфония, Снежи.... Да можех да придърпам една чашка, голям кеф щеше да е. :)
    Поздрави и да ти е сладко винаги на душата! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Гери и аз съм си мечтала за придърпване на порцийка, не веднъж :))
      Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  2. Моцарт или мелодия? това е направо вълшебство Снежи!
    Маскарпоне, мед и орехи ... и това с плануването ме усмихна и идеите ти за шесте варианти :)
    Приятни и топли почивни дни мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. План-листата има още точки, но на първо време само тези ще гоня да изпълнявам :)
      Благодаря ти, Дани! Усмихнат ден на теб!

      Изтриване
  3. Снежи, нареждам се на опашката, за да опитам всичките му варианти :)
    Не съм любител на марципана, но кремът в този му състав е много хубав!
    Топла прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Обирам всички марципанови топчета, че много ги обичам и ти оставям само кремче :))
      Наистина много хубав се получи и този аромат на карамелизиран мед ме омагьоса :)
      Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  4. Едни от любимите ми бонбонки, в нова интерпретация, в компанията на изкусителен крем, поднесени от теб... Снежи, великолепно предложение, неустоимо! Прегръдки и сладък уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате! И аз съм им фен на бонбонките :) Опитай кремчето, сигурна съм, че ще ти хареса. Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  5. Великолепна интерпретация на тези много любими бонбонки, Снежи!
    Чудесни съчетания! Обичам марципан и мисля, че се съчетава страхотно с череши.
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! Сега се замислих череши или вишни пишеше на кутийката...? :) Но и с едните, и с другите добре се връзва марципана :). Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  6. Ааа, бонбони"Моцарт" не заменям- обожавам ги;) Затова и този десерт си го вписвам в тетрадката;) Страхотен е, Елти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Значи ще търкаляш топчета :) На мен това ми беше по-досадната част, но само докато ги направя. После ми се сториха даже малко :)
      Благодаря, Мъхче и хубав ден на теб!

      Изтриване
  7. Снежи, само като го гледам и мелодията започва да кънти в ушите ми. Страхотно съчетание на вкусове и ще чакам с нетърпение и другите ти варианти. Неповторима си. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Може да ме изпревариш с някой от вариантите, че като знам колко съм "бърза" :) Поздрави и прегръдки, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  8. Дано по-скоро изпълниш плана си и да ни почерпиш и с другите варианти на това вълшебство!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Едва ли ще е толкова скоро, Инче :) Но със сигурност ще ви почерпя, когато и да е.
      Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  9. Чувам някаква мелодия, чудя се от къде идва и хоп - тя при теб ме доведе! :) Кремчетата са сред любимите ми десерти, а това веднага записах, още преди да ти пиша. И гарнирано с бонбони от още едно любимо нещо - марципан! Снежи, направо за филхармонията е този десерт! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разпявам се, Албенче :)) Може да направим хор :) И се надявам точно тази мелодия да ти хареса. Поздрави и прегръдки, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  10. Всичките планувани идеи за този десерт са много интересни, Снежи! Аз се черпя от шоколадовите :) и чакам шоколадовите ти изпълнения пак. Страхотна идея!
    Прегръдка и честит вторник :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи, ама те са без месо, прочете ли :))) Шоколад пак и пак, изненадваш ме :) Но ще те почерпя от сърце, че си ми на сърце, нали знаеш? Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  11. Вълшебен десерт, Снежи -
    идеята и комбинацията ти са страхотни, а предполагам за финия вкус и нежен аромат...
    Сърдечни поздрави, хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче! Точно ароматът е нещото, за което не мога да спра да мисля и желая - този карамелен мед е фантастичен. Още като опитах бонбоните се влюбих и сега кремът е новата ми любов :) Поздрави и прегръдки, с пожелание за усмихнат ден!

      Изтриване
  12. Със сигурност това ще е най-вкусната мелодия,Снежи!
    Кремче ли е,знаеш,веднага се ококорвам и нареждам с лъжицата,чуден,чуден!
    С пожелание за слънчев и усмихнат зимен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знам, знам, Роси, че кремчетата са от любимите ти :)) Твоята оценка е с най-голяма тежест при креместите :) Чакам да изтананикаш мнение :)
      Поздрави и прегръдки, мила!

      Изтриване

loading...