Огледална шоколадова глазура



Идеята за този тип декорация ми се мярна в интернет като по поръчка. Нямах ни най-малка нагласа да украсявам с фондан, а като се сетих как омазах тортата за моя рожден ден изключих и шпицовете като опция. Реших да си поиграя с шоколад. И без това тортата беше за рождения ден на моята половинка, а той е най-големият почитател на шоколада, който познавам от цялото ми обкръжение на познати и приятели.

Украсата може да се направи на всеки тип торта.

Огледална глазура
Източник: pteat.ru

Продукти:

  • 12 г желатин
  • 60 мл вода за желатина + 75 мл вода за сиропа
  • 150 г захар
  • 150 г мед (може глюкоза)
  • 150 г шоколад (бял (ако след това ще оцветяваме глазурата) млечен или натурален)
  • 100 г подсладено кондензирано мляко




Приготвяне:

  • Желатинът се залива с 60 мл вода и се оставя да набъбне.
  • В тенджерка слагаме захарта, 75 мл вода и меда. 
  • Поставяме на котлона и варим до пълното разтваряне на захарта.
  • Разтопяваме шоколада на водна баня (разтопявайте на не много силен огън и съдът с шоколада да не докосва водата. Внимавайте да не попадне вода и при шоколада).
  • Прехвърляме шоколада в сух съд и добавяме кондензираното мляко.
  • Към шоколада сипваме и топлия сироп. Бъркаме до изглаждане на сместа.
  • Набъбналият желатин нагряваме на водна баня до втечняване.
  • Добавяме го съм сместа и разбъркваме.
  • Оставяме готовата глазура да се охлади до 30 градуса, преди да я използваме по предназначение.




За първи път работя с такава глазура и има още някои тънкости, които трябва да усвоя.

Глазурата трябва да се нанася на студена торта, най-добре стои на сладоледена или друга гладка повърхност (като мус-крем например).

Прочетох в интернет, че трябва да се остави за една нощ в хладилника, с цел да изплуват всички мехурчета в сместа, за да е гладка, не аерирана. Преди ползване се нагрява на водна баня до 40 градуса и се оставя да се охлади до 30. (Пропуснах тази стъпка)
Другото важно е преди ползване да се прецеди.

Без да измазвам тортата я нанесох директно отгоре. Но мисля, че ще се получи много по-добре на гладка, измазана торта. Само трябва да намеря вярното мазило.
Количеството глазура по рецепта ми стигна за една торта с диаметър 25 см и височина 10 см.


Хубаво е да се глазира на решетка, за да не се получават такива свлечени шоколадови локвички в основата.

Отгоре, върху все още не стегналата глазура, подреждаме декорацията. В случая шоколадови бонбони, вафлени пурички, плодове.
Разрязваме тортата с топъл нож.


14 коментара:

  1. С тази небрежна украса мигом ме спечели,Снежи,много ми харесва!Много е ефектна!Честит да ти е рожденика и много взаимно щастие ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Роси! Тортата наистина е ефектна и като я сравнявам с другите украси ми се струва най-бърза и чиста. Прегръдки от мен :*

      Изтриване
  2. Ох, тъкмо си говорим тук с моето момче, че нямаме десерт и виждам тази торта и ще се ходи до магазина! Великолепна торта, красива и приказна! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно ти благодаря, Поли! Как можа да оставиш момчето без десерт :) Но пък като знам какви други красоти твориш сигурно не ти се сърди. Прегръдки, мила!

      Изтриване
  3. Снежи, поздравления за празника ви!
    Много полезна информация си дала с тази глазура, за което много ти благодаря!
    Тортата е разкошна! Много ми допада този вид украси!
    Прекрасни пролетни дни! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Хриси! Хареса ми как се работи с тази глазура, дано ти допадне и на теб. Важен момент е охлаждането, ако имаш термометър го ползвай, че аз действах по усет и има забележки.
      Прекрасна пролет и на теб, мила!

      Изтриване
  4. Izgleda kao umetničko delo! Rado bih jedno parče:)
    Fotke su prekrasne

    ОтговорИзтриване
  5. Огледалната глазура е една от най-изящните глазури за торти! Дала си наистина важни съвети, като това с цедката е задължително, за идеално гладка смес! Справила си се чудесно,а тортата изглежда ужасно съблазнително! Весел празник и най-сърдечни поздрави, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще трябва да я направя поне още няколко пъти, има разни тънкости. Но ми хареса как се работи с нея. Благодаря ти, Люси! Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване
  6. Много вкусна изглежда тази огледална страхотийка ;)
    - UShoppr

    ОтговорИзтриване
  7. О, Снежи, много ми допада и глазурата, и украсата с бонбоните. Непременно ще се възползвам и от двете, благодаря и за рецептата, и за споделените тънкости и съвети!
    И моето момче е също, като твоето почитател на шоколадовите торти!
    Да ти е жив и здрав и много да се обичатеееееее!
    Ще чакам да споделиш и рецепта за самата торта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Веси! Работата с тази глазурата много ми хареса и на мен. Не ми хареса, че е лепкава, но пък за декорация е точната глазура. Опитай я на каквато и да е торта, поне първият път. Поздрави на теб и твоя шоколадо-любител :)

      Изтриване

loading...