Месна запеканка с картофен блат


Месна запеканка с картофен блат
Продукти:

  • 700 - 800 г картофи
  • 250 - 300 мл течна сметана за готвене
  • 150 г топено сирене чедър
  • 700 г свинско месо
  • 300 г гъби
  • 2 бр. сладки червени чушки 
  • 1 скилидка чесън
  • 1 глава лук, по-голяма
  • 1 малка консерва сварен боб (червен) 
  • кашкавал за поръсване
  • смлян черен пипер
Забележка: не съм мерила количествата, написала съм ги горе-долу, на око.


Приготвяне:

  • Обелените картофи сложете в тава (при мен млади, с кората), налейте малко вода (колкото да покрие дъното на тавата. Ако се наложи доливайте по малко, по време на печенето), посолете и добавете малко масло (по желание) и олио (или само олио).
  • Изпечете във фурна, до омекване на картофите (и изпаряване на водата).

Докато картофите се пекат във фурната, подгответе месната част от рецептата:

  • Нарежете свинското месо на малки хапки и запържете в тиган с малко мазнина, до побеляване.
  • Налейте вода, около 1 ч.ч. и оставете месото да се вари, като разбърквате от време на време.
  • Посолете и наръсете със смлян черен пипер.
  • Щом месото остане само на мазнина, разбърквайте по-често и оставете да се запържи до зачервяване (ако месото е крехко, тази стъпка с добавянето на вода, може да я пропуснете).
  • Добавете нарязаните кромид лук, чесън и чушки. Пържете до лек загар на лука.
  • Добавете нарязаните гъби и сварения боб. 
  • Пържете още малко, до промяна цвета на гъбите.
  • Налейте около 100 мл от сметаната и дръжте още малко на котлона, до леко сгъстяване на соса.

Картофите са изпечени:

  • Извадете и още топли ги натиснете умерено леко, колкото да ги смачкате.




  • Отгоре, изсипете останалата сметана и сложете топено сирене чедър.
  • След това разпределете сместа с месото.




  • Настържете кашкавал за финал и върнете във фурната  (горно и долно нагряване, и не забравяйте, като мен, да намалите малко градусите или просто не се отплесвайте :)).
  • Печете кратко, до разтопяване на кашкавала и леко сгъстяване на сметановия сос (не знам картофите ли го изпиха или аз прекалих с печенето, но при мен почти изчезна при топла запеканка и съвсем изчезна при студена).




  • Сервирайте ястието топло, по желание поръсено със свежи подправки на вкус, свежа салата или сос (доматен, бешамел, сметанов биха му подхождали).



Красивите снимки на Дианка в "И да похапнем" и вече изпробвана рецепта от Веселият готвач ме накараха да направя нов прочит на рецептата.

Записвам я най-вече заради блата. Идеята може да се хареса и на друг, ако по някаква причина не му се занимава с картофено пюре. Споделянето на причините не влизат в рецептата ;)

Отгоре, подобно на пиците, всеки може да сложи свое нещо любимо. Да ви е сладко!


12 коментара:

  1. Вкусно е, даже много, а това е най-важното. Поздрави, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Понякога не искам да ми е вкусно :) Ама наистина беше. Поздрави и от мен, Гери!

      Изтриване
  2. Оф, много вкусна запеканчица! Как човек да спазва диети..:))

    ОтговорИзтриване
  3. С една чашка студено винце и порцийка от запеканката...........-не ме търси:)))))!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде заедно да се скрием с по чашка винце :)
      Хубава вечер, Миленче!

      Изтриване
  4. Снежи чудесен е твоя вариант! Иска ми се да се присегна и да си взема порция, а и с този вкусен хляб...ммммм
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за рецептата, Дианче! Търпи много варианти и всеки може да я нагоди към своя вкус, това е най-хубавото. Сърдечни поздрави и от мен! Хубав ден!

      Изтриване
  5. Снежи, много идейна и вкусна рецепта! Още тези дни ще бъде реализирана :)
    Поздрави и весела неделя! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хубава неделя и на теб, Хрис! Ще чакам отзиви, дано ви хареса :*

      Изтриване

loading...