Салата с паста Cappelletti


Учудващо е как запомнят всички имена, на различните макаронени изделия италианците. За мен равиоли, тортелини, капелети... са все едно и също, но за тях не е.

Италианската седмица в Лидл ме изкуши да купя капелети ( и не само :)). Направихме си италианска вечер с приятелите, добър жокер подаден от любимия ми магазин, относно менюто. Миксирахме с българска кухня, поне тази част от нея, която подхожда на ракия ;), но основното си беше a la italianа.


Противно на първоначалното ми хрумване да съчетая капелетите със сметанов сос и пушено пилешко месо ги направих на салата. Лека и без утежняващи сосове, само с едва доловим аромат на чеснов зехтин, доматки, повече за цвят, отколкото за вкус и още две - три други нещица.

Продукти: 
  • 250 г паста cappelletti (при мен с плънка прошуто)
  • 2 - 3 домата (само месестата част)
  • Перца пресен лук
  • кашкавал
  • зехтин, сол
  • скилидка чесън
  • по желание - балсамов топинг, маслини
Приготвяне:
  • Пастата сваряваме в кипяща подсолена вода (по-добре не съвсем сварена, отколкото преварена) .
  • Изцеждаме водата.
  • Загряваме в тиган малко зехтин. Слагаме скилидка чесън и веднага след това сварената паста (техника, подсказана ми от приятелка, познаваща по-отблизо италианската кухня). Разбъркваме много внимателно, за да не начупим капелетите.




  • Държим на котлона до пълното изпаряване на останала вода от варенето и леко запържване на пастата. 
  • Изсипваме готовата паста в купа и оставяме да изстине.
  • На доматите отстраняваме сърцевината със семките, а месестата част нарязваме на кубчета и ги добавяме ги към изстиналата паста, заедно с нарязаните перца лук. 
  • Овкусяваме с малко сол, добавяме маслини без костилки (по желание).
  • Разбъркваме и поставяме в чиния. Отгоре настъргваме кашкавал. Може да предложите балсамов топинг. Опитах и с него, но натурална, пастата ми хареса повече.





8 коментара:

  1. Е пък на салата не съм ги правила,,,открадвам ти рецептата, Снежи:)! А иначе са много вкусни с бульон и настърган пармезан! Чакам да видя какво ще измислиш с канелоните!
    Прегръдка, Снежи! Хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, канелоните са сервирани :) А тази технология за запържването, която ми показа преди време, много добре се отрази на салатката. Благодаря ти!
      Прегръдки и от мен! Хубав ден, мила!

      Изтриване
  2. Снежи, грабвам с най-голямата вилица, страхотна салатка. Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна салата, Снежи :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Те пък като имат само един босилек и сигурно се чудят ние как помним чубрица, сминдух, самардала, тученица, гюлбул, юзъм и т.н. :D
    Много хубаво решение за капелетите! Хем засища, хем си казваш - ама то това е салата!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване

loading...