Медено-бонбонена Коледа - 2 част. Или 100г бонбони за публикация номер 100

Какво съвпадение :)
Това е стотната ми публикация и по случайност (или не) следва парад на бонбоните. От тях (бонбоните) няма и помен, и това "100г" в заглавието е подвеждащо, но така се стекоха нещата :).
Черпя виртуално и благодаря на всички, които ми идват на гости по блогърски! Благодаря и на всички вас, които ме вдъхновявате и радвате - едни с красивите презентации, други с прекрасното си чувство за хумор, трети с оригиналните и вкусни рецепти, четвърти с букет от всичко това!

Бонбоните, както казах в предишната публикация, направих за Коледа и подарих на близки и роднини. По идея на Бети купих метални кутии и ги превърнах в музикални (т.е. мъжът ми ги превърна). Оставихме и светещия диод, чиято червена светлина се отразяваше във фолиото и правеше картинката още по-празнична (звук и светлина ... :)).

Бонбони номер 1 - Моцарт от Ossigeno


При Fedora тези бонбони изглеждаха страхотно. Нямаше вариант да ги подмина без да ги пожелая. И мога да ви кажа, че са неприлично вкусни.
Приготвяне на сърцевината:
Продуктите са сърцевината (марципан, при мен кашу, счукано на ситно и малко зелена боя) се омесват на еднородна смес. Оформя се на малки топчета (приблизително с големината на лешник).
Приготвяне на обвивката:
Медът и захарта се загряват. Държат се на котлона, докато захарта леко започне да се карамелизира, а капка от сместа, пусната в съд със студена вода не се разлива, а се запазва като форма. Сваля се от котлона и се прибавят смлените (при мен счукани на ситно) орехови ядки.  Изчакваме сместа леко да се охлади и слагаме разбития на пяна белтък (при мен белтъкът се стегна от топлото и бърках усилено, за да избегна "парцалите"). Сместа се изсипва върху хартия за печене и се оставя да стане хладка (не много, за да се работи лесно с нея. Трябва да е мека, а е такава, когато е хладка към топла), след което се взема по малко и се завиват зелените топчета.
Сега, по оригинал, би следвало да има още едно завиване на получените топчета в марципан, но аз го пропуснах. Останалият ми 100г марципан нямаше да ми стигне, а едно излизане до магазина щеше да е прът в колелото на бонбонената ми фабрика :))
Приготвяне на покритието:
Разтопяваме шоколада и маслото на слаб котлон. Бъркаме до изглаждане на сместа.
Всяко топче топваме в шоколадовата баня и подреждаме на хартия или в капсули.



Бонбони номер 2 - Ferrero от My candy kitchen


Още едни много вкусни бонбони, които "задигнах" от Candy.
Изпечете лешниците (аз пекох бадеми), оставете да изстинат и счукайте.
Избъркайте шоколада с ядките и добавете смлените вафли.
От сместа оформете топчета, които може да облечете в шоколадова коричка. За целта разтопете шоколада и олиото, като бъркате непрекъснато. После залейте бонбоните.
Или може само да ги оваляте в смлени вафли (както направих аз).



Бонбони номер 3 - Картофени кокосови от Вкусно с Бети


Тези бонбони, колкото странно ми звучаха на продукти, толкова вкусни се оказаха в последствие, т.е. МНОГО. Препоръчвам ги на всички кокосо - маниаци.
Картофът се намачква с вилица, докато е горещ. Добавя се захарта, сместа се втечнява, но не трябва да ви притеснява, защото кокосовите стърготини, които трябва да сложите сега, оправят нещата. Добавяме още нарязани на ситно портокалови корички, сушени смокини и фурми. Хубаво разбъркваме. От сместа направих малки конусчета (елхички, скалички... кой как ги вижда). Намазах с разтопен шоколад и поръсих с кокосови стърготини.



Да ви е сладко!


Пожелавам ви много опияняващи и много сладки моменти през Новата 2013! 
Пълно да е както в ръцете, така и в душите! 
Много доброта, щастие и любов! 
Весел Празник!

Ако нямате време за домашно бонбоно-правене, знаете от къде и как да подсладите Празниците :) С такава кошница ни изненадаха наши приятели и клиенти. И от тук не останаха 100г бонбони в подкрепа на заглавието :)). Наздраве!

10 коментара:

  1. Eлти, ти си направо бонбонотрошачка :))
    Честита стотна публикация и още много х100. Бъди здрава, усмихната, все така креативна и ни радвай с чудесните си рецепти и презентации :)

    Не знам дали подразбра от първото изречение, че всичките ти бонбони са страхотни!!!

    Весело посрещане на Новата година :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Fedora, за милите думи и за прекрасната рецепта! Весела и щастлива Нова година!

      Изтриване
  2. Всички бонбони са превъзходни, честита стотна публикация и догодина всеки ден поне по една! Весел празник и здрава и щастлива Нова година!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Iglika Mishkova, за топлите пожелания! Весела и щедра Нова година!

      Изтриване
  3. Снежи, чудесен 100-тен пост!
    Страхотни бонбони!
    И още много вкусни и ароматни публикации!
    Прегръдка, с пожелание за една чудесна новогодишна нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Дани, за милите думи! Весело празнуване! Успешна и щастлива Нова година! Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  4. Много готина публикация, още повече, че е и бонбонена, направо се омагьосах! То цяла бонбониера е станала! Всичките бонбонки са чудни и вкусни! На другите видове и аз съм хвърлила око, ама да видим кога:) Честит ти номер 100, още с много нули отзад ти пожелавам:) Все така интересни и забавни публикации! Весело посрещане на Новата година!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Candy, за милите думи и вкусната бонбонена рецепта! Весела, щедра и добра Нова година!

      Изтриване
  5. Мила Снежи,
    Честита стотна публикация с пожелание за още много по сто!
    И да са все така вкусни и интересни като предложените бонбони!
    Сърдечни прегръдки! Весело посрещане на Новата година!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, tillia, за топлите пожелания! Прегръдка и от мен, с пожелание за весела, щастлива и успешна Нова година!

      Изтриване

loading...