Под звездите... се раждат мечтите


Последната торта, която правих, беше за едни млади хора, които обичат да обикалят по широкия свят. Описаха ми ги така "колело, раница, палатка" (където е възможно, разбира се). И веднага си изградих образ "авантюристи, природа, сън под звездите, антилукс" и започнах своето "пътуване" в интернет за да търся идеи за самата торта.


На палатка 

Или торта за хора с любов към приключенията.


Рецепта за шоколадови блатове

Продукти:
  • 225 г брашно
  • 350 г пудра захар
  • 10 г бакпулвер
  • 1/2 ч.л. сода бикарбонат
  • 60 г какао
  • 2 яйца
  • 125 мл олио
  • 250 мл прясно мляко
  • 1 ванилия
  • 200 мл вряла вода
  • 50 г натурален шоколад

Не знам, дали защото промених съвсем малко някои продукти (конкретно какаото и водата, съотношение бакпулвер и сода, добавен шоколад), или по принцип тази рецепта дава изключително нежни блатове. Тестото разделих на две и пекох в квадратни тави, след това изрязах с шаблон, с форма на палатка, общо 6 броя заготовки, които слепих с крем. Толкова крехки се получиха, че очаквах сглобяването да се провали. Но изрезките, които опитах ме убедиха да продължа, заради самия вкус. 

Приготвяне на блатовете:
  • В купа пресейте брашното заедно с пудрата захар, бакпулвера, содата и какаото.
  • Разбийте яйцата с олиото и добавете прясното мляко.
  • Смесете сухите и течни съставки, разбъркайте до гладка смес.
  • Сложете ванилията.
  • Сложете 200 г вода на котлона да кипне. Начупете шоколада на парченца и го пуснете във водата. Бъркайте, докато се разтопи.
  • Добавете на тънка струйка врялата вода към кексовото тесто и бъркайте с миксер или телена бъркалка.
  • Включете фурната на 180 (С) градуса.
  • Разделете тестото на две и изпечете два блата (в зависимост от дебелината, която искате да получите, печете във форма с диаметър 25-26 см за по-дебели блатове или 30 см - за по-тънки. За стандартна по размер торта препоръчвам форма с диаметър или стени (ако е квадратна) 25 см).

Кремът, който избрах е смес от варен домашен, дулче де лече и сметана, но не съм си записала пропорциите. Така, че някоя от следващите публикации очаквайте да е креместа (ха, тази публикация значи ли, че е блатнеста :)) . Вкусът му много ми напомняше сметанов сладолед - лекичък, който в комбинация с блатовете би трябвало да лепва копринено усещане на небцето. 

Надявам се изненадата да е била приятна, вкусна и забавна. Точно като пътуването, което е в плановете на младите, до Тайланд и Виетнам. Пожелавам им на добър път, приятни преживявания и красиви спомени. (И винаги да поглеждат и последната табелка).




21 коментара:

  1. Ех, какво свободно и волно пътуване! Дано останат много доволни от дестинацията! Направила си абсолютно идейна и подходяща торта - чудесно изпълнена! Поздравления! А още повече ми хареса, защото моите млади хора миналата година бяха в тази посока и едно от местата беше Тайланд - повечето нощи точно на палатка :) Дали пък да не използвам идеята ти за сладка палатка и аз?!
    Хубав, слънчев ден ти желая, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Албенче! Тя идеята не е моя, но много подходяща ми се видя точно за такъв тип туристи :) Хайде, сега е твои ред за сладка палатка :)
      Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  2. Жестока идея, Снежи! Така си се развихрила с тортите.... Прекрасни стават. Много ме впечатлиха "тегелите" на палатката :) Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  3. Впечатлена съм от авантюристичната ти торта, Снежи! И е много весела с надничащите младежи:)! На младите хора сбъдване на мечтата за Тайланд и Виетнам на теб целувка за страхотната торта! :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ив! Изпращам ти и аз една въздушна целувка :* с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  4. А след мечтите, идват и техните реализации, дори и когато говорим за торти;) Снежи, много добре си пресъздала авантюристичния дух, предполагам собствениците са били безкрайно доволни.
    Поздрави и още много реализирани мечти и за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мъхче! Изненадата с тази торта е постигнала целта си :) Сега и реализирането на мечтите чакам. Поздрави и хубав ден на теб!

      Изтриване
  5. Снежи, завиждам и за тортата, и за духа на авантюристите. :) Страхотна работа, браво! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Майсторска работа, Снежи! Тортата е ,,пипната'' отвсякъде!!! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Хриси! Още се уча с тези торти :) Хубав ден, мила!

      Изтриване
  7. Снежи, страхотна торта! радвам се, че си ми се доверила за блатовете. Те наистина са много сочни, заради голямото количество течност. Но пък нямат равни на вкус! Сърдечни поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина са със страхотен вкус и ти благодаря за споделената лесна, но същевременно превъзходна рецепта, Люси! Записала съм си тези блатове в графа фаворити. Поздрави и хубав ден, мила!

      Изтриване
  8. Ехей, Снежи, все повече ме учудваш с твоите фантазии в кулинарията и сладкарството! Ами, че тази торта е прелестна и така изпипана и приключенска, абе много готина! Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате! Черпя идеи от тук от там, фантазията точно ми е в застой, но пък се опитвам да копирам видяното в интернет. Ивейн наскоро ме окуражи, че един ден ще правя и по свои идеи :) Надявам се така да стане.
      Поздрави и хубав, слънчев ден на теб, мила!

      Изтриване
  9. Страшно идейна е тортичката, Снежи! Само да те питам - с готов фондан ли работиш? Наскоро имах проблем с домашен, замесих го едната вечер, опаковах в стреч фолио и на следващата вечер ползвах. За жалост беше станал трошлив и нееластичен. Скъса ми нервите, как ли не се опитвах да го оправя...Ще съм благодарна, ако споделиш опит:) Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе, тази тортичка точно е с готов фондан, но си правя и домашен понякога (за торти по поръчка ползвам купен, за мои хора - домашен :)). Готовият ми спестява това трудно измесване. При домашния много важен фактор е качеството на пудрата захар. Все по-трудно намирам обаче хубава такава и съм принудена да купувам готов фондан (иначе ползвам пудрата захар на Оберон, с ягодки на опаковката, но последния път и тя не ми хареса). При теб проблема се е получи или от некачествена пудра захар или от по-голямо количество захар в сместа. При замесване на фондан изсипи половината количество захар и разбъркай с другите съставки. После добавяй останалата захар на малки количества, за да си следиш гъстотата на тестото. Дано съм ти помогнала, дори и с моите скромни познания по отношение на фондана. Още се уча и аз :) Поздрави и успех със следващите опити!

      Изтриване
    2. Благодаря ти, Снежи!
      Аз меся в робота фондана, по-лесно е. Права си, възможно е да е била много захарта, всъщност винаги ми отива повече от това, което е по рецепта. Но иначе с по-малко не ми се оформя на тесто, все ми се струва течно и лепкаво. Но изглежда в робота бързо се омесва и докато е още топло поглъща повече захар, а после на другия ден вече, като стегне му идва прекалено захарта. Ще опитам да го оставя по-меко, да не прекалявам с пудрата. В готовата имам чувството, че слагат и нишесте, затова обикновено си я меля сама, но пък може би не успявам така фино да я смеля и дори да пресявам, пак може да е проблем.
      Пак благодаря:))

      Изтриване
  10. Идея, детайли, изпълнение ... Уникална е Снежи -
    останах без дъх и без думи! Благодаря!
    Много, много комплименти за теб!

    ОтговорИзтриване

loading...