понеделник, 30 юни 2014 г.

Панирани топени сиренца

Не помня къде за първи път опитах панирано сирене, поднесено със сладко. Върти ми се един спомен за хижата в Брезник (беше отдавна), по препоръка на приятел поръчахме и буквално се влюбих в това солено-сладко-креместо-нежно предястие.

Не пропускам да поръчам, в който и ресторант да сме, стига да присъства в менюто. Различават се основно по гарнитурата (т.е.сладкото) и панировката - напр. боровинки, смокини, мед... корнфлейкс, сусам, класическа... Цената на порцията в някои ресторанти е стряскаща, за това прибягвам до опцията направи си сам. Ако все още не сте опитали, знайте, че препоръчвам на първа линия :)


Панирани топени сиренца, с конфитюр от касис

Продукти:

  • Топено сирене (на триъгълничета или пушено топено на пръчка)
  • Брашно
  • Яйца
  • Галета
  • Олио за пържене
  • Сладко по избор - в случая с конфитюр от касис, който купих от Lidl и се оказа страхотен
  • Орехи за гарнитура

Приготвяне:
  • Загрейте повечко олио в дълбок съд.
  • Подгответе си в една чиния брашно (1), в друга - смес от галета и брашно (4).
  • В купичка сложете студена вода (2), в друга купичка - разбийте яйцата (3).
И действате така (или по ваша изпитана техника за паниране):
  • Потопете парче сирене първо в брашно, оваляйте хубаво, изтръскайте излишното количество.
  • След това топнете сиренето в купа със студена вода и отново оваляйте в брашно.
  • Потопете в разбитите яйца и след това в смес от галета и брашно. Системата е 1-2-1-3-4.
  • Поставете в силно нагрятото олио и пържете до златист загар (става много бързо).
  • Извадете на абсорбираща хартия да се отцедят от излишната мазнина и сервирайте топли, гарнирани със сладко и орехи.


Така изглежда бурканчето с конфитюра.



22 коментара:

  1. Просто обожавам такова панирано сирене :) с каквото и да е подобно сладко :)
    Чудесно изглежда при теб, СНежи!
    Прегръдка и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В екипа на обожаващите съм и аз, Пепи :) За това си я записах в блога.
      Прегръдки и от мен! Усмихнати и прекрасни нова седмица и нов месец!

      Изтриване
  2. Снежи, страхотни са тези сиренца! Много ги обичам точно в комбинация със сладко! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Люска! Поздрави и от мен, с пожелание за прекрасна седмица и усмихнат нов месец!

      Изтриване
  3. Отговори
    1. ... много, страшно много :)
      Поздрави, Весе и хубав нов месец!

      Изтриване
  4. Чудесно е, Снежи!
    Сигурно ще пропусна яйцата :)
    И благодаря за конфитюра!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Прегръдки и от мен, с пожелание за хубав месец юли!

      Изтриване
  5. Снежи, и аз ги обичам сиренцата, във всякакви форми и превъплащения! Скоро опитах панирано в кокос синьо сирене. Вълшебство! Открадвам си едно от чинийката ти и придърпвам гърненцето с мармалада. Бе направо давай цялата чинийка :)
    Хубава и усмихната седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наталка, не съм опитвала с кокос, но ще коригирам пропуска :) Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  6. Много обичам такива сиренца, Снеже, макар много да ме изнервя пърженето! Прелестни са твоите и с това сладко... Ммм!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори и мен ме изнервя, не ги правя със същия кеф, с който ги хапвам :)
      Благодаря ти и хубав, усмихнат ден!

      Изтриване
  7. Прекрасни са се получили, Снеже! Любими са ми! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ради! Хубав и усмихнат ден и на теб!

      Изтриване
  8. Не пропускам да се насладя на подобно изкушение всеки път, когато отида в определени заведения. Мога спокойно да мръдна и 30-тина километра на запад, ако кажеш;)))
    Поздрави, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Казвам "мръдни" :) Друго си е друг да ти ги направи, а за мен ще е удоволствие да те почерпя, Мъхи! Поздрави и прегръдки! Хубав ден!

      Изтриване
  9. Обичам тази комбинация! Много апетитно изглежда, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  10. Леле как ми се иска да имам пред мен сега една такава чинийка, ммм красота! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сменям за торта, Поли :) Току що видях в блога ти ягодовата с пандишпан. "Наръси" ми очите :), сълзят...
      Прегръдка и от мен! Хубав ден и месец!

      Изтриване
  11. Сега вече мъжът ми няма да казва: "А ти знаеш ли как да направиш такива солени хапки?" Мерси, Снежи! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Захващай се, Албенче :) Ще станат любими и на теб. Поздрави и хубав ден, мила!

      Изтриване

loading...

Абонирайте се за публикации

Въведете вашия e-mail:

Предоставено отFeedBurner

Проверете пощата си и активирайте абонамента чрез изпратения линк (проверете и папка "спам")