Постна питка с царевично брашно и ароматен зехтин


Видът на готовата питка свързах с есента, нападалите листа и от там ми дойде думата "Листопад".


На млади години правех една подобна рошава пита, за която се сетих тези дни и исках да видя до колко съм се усъвършенствала в питкоправенето с годините :))

Питка "Листопад"
постна, с царевично брашно и ароматен зехтин

Продукти:
  • 600 г бяло пшенично брашно
  • 200 г царевично брашно
  • 35 г прясна мая (или 10 г суха)
  • 1 с.л. сол
  • 1 с.л. оцет
  • 1 с.л. захар
  • 6 с.л. ароматен зехтин, прецеден (продава се и готов, но аз си правя сама, като в 200 мл зехтин слагам по една супена лъжица суха мащерка, сух риган, сух босилек, две щипки сух розмарин. Оставям го поне седмица и после си го ползвам, най-често върху сиренце)
  • 500 мл хладка вода
Приготвяне:
В хладката вода сложете маята и захарта. 
Изчакайте 10-ина минути, маята да се разтвори и разбъркайте.
В купа пресейте пшеничното и царевично брашно.
Добавете солта, водата с маята, ароматния зехтин, оцета и замесете тесто.
Разделете го на 2 или 3 питки (за по-лесна работа)
Разточете на кора, с дебелина около 0,5 см.
Нарежете на квадрати с размери приблизително 8х8см.


Всеки квадрат прегънете на две, да получите триъгълник.
След това загърнете двата срещуположни ъгъла на квадрата към средата.
Така оформени ги подредете изправени в тава, застлана с хартия за печене. 
Започнете подреждането първо по края на тавата, т.е. от вън на вътре.
При подреждането слагайте парчетата шахматно.


Готовата пита оставете на топло да втаса (колко точно време зависи от температурата в помещението).

Както виждам на снимката по-долу, не съм спазила до край условието "постна". Вие решете дали да нарушите с масло или да полеете малко зехтин отгоре.


Загрейте фурната на 180-190 (С) градуса.
Поставете втасалата питка в предварително затоплената фурна и изпечете до готовност на тестото.


Уханието от ароматния зехтин се усеща по-осезаемо докато е топла. Да ви е сладко!



14 коментара:

  1. Питката хубава като името си! Чудесно изглежда, Снежи! Подсети ме да си направя и аз ароматен зехтин:)!
    Прегръдка, мила и хубаво начаяло на новата седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ивче! Избледнял спомен се явява питката, не можах да се сетя точно за рецептата, както и за оформянето :) Но се радвам, че ти допада.
      Прегръдки и от мен! Хубав ден!

      Изтриване
  2. Снежи, много е празнично при теб. :) А питката е чудесна, определено си се усъвършенствала! Усмивки от мен. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Приказна е, Снежи -
    много ми хареса - нежна, ефектно оформена и празнично красива...
    Майсторско изпълнение с комплименти за теб и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче! Прегръдки от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  4. Много красива и ароматна е тази листопадена питка, Снежи!

    ОтговорИзтриване
  5. Снеже, явно добре си се усъвършенствала през годините! Прекрасна питка!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Инче! Не са ми чужди и провалите, все още :))
      Прегръдки и хубав ден, мила!

      Изтриване
  6. Колко е красива тази питка, а и вкусна, ароматна, съблазнителна... Поздрави, Снежи!

    ОтговорИзтриване
  7. Великолепен листопад,Снежи,най-вкусният! :))
    Страхотно оформление имаш отново,поздравления!
    Щастливи празнични дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Усмихнат ден ти желая и хубаво предпразнично настроение! Прегръдки!

      Изтриване

loading...