По пантофи в блога Храна за мойте канибали


Честити ми 2 години блог!
Току що ме подсети рожденика :) За малко да го пренебрегна.
Имах точно такъв случай в моя реален живот - приятел на мъжа ми реши, че иска да си празнува рождения ден у нас (да, да бяхме поканени и отговаряхме за трапезата :)). Та и аз така - ще си празнувам рождения ден на блога при Пепи :)) Заповядайте, поканени сте!
----------------------

По пантофи и с рецепта "закачка" избрах да гостувам при Пепи.
Първо, защото е с чувство за хумор и закачката ще приеме с усмивка.
Второ, защото блогът й е пълен със сериозни рецепти, без конкуренция. Особено щом става въпрос за месо.
Има и трето - бая ме стегна чепика, щом получих поканата. За това нахлузвам пантофки и отивам на гости при Канибалите :)

Пепи, благодаря за вниманието и се надявам да приемеш с усмивка това вкусно "Шменти капели пиле". С плънката е ясно, че може да се варира, но за да е напълно завършена рецепта, споделям моя вариант. Чувствам се малко странно... все едно да давам уроци по рисуване на Микеланджело:) 

"Шменти капели пиле"



Продукти за пилето от тесто:

360 - 400 г бяло брашно
150 мл прясно мляко
3 с. л. олио
1 ч. л. сол
2 ч. л. захар
1 ч. л.суха мая
1 яйце
1 с. л. какао на прах



Начин на оформяне на тестото:

  • В хладкото мляко слагаме маята и захарта. Оставяме, без да бъркаме, за 15 минути.
  • След това добавяме олиото, солта и яйцето. Разбиваме с телена бъркалка.
  • Добавяме 200 гр брашно и разбъркваме.
  • Добавяме още 150 г брашно и омесваме на питка. (Ако все още лепне тестото добавяме още малко. На мен ми е пое точно 360 г).
  • Разделяме тестото на 2 части, като едната е малко по-голяма от другата.
  • Взимаме по-малката питка, ръсим какао на кухненски плот и започваме да месим питката с какаото. Процедурата е по-продължителна, но се прави за хубаво поемане и оцветяване на тестото.
  • Разделяме тази питка на 3 части (2 малки топчета (по около 60 г)  и 1 по-голяма)
  • Бялата питка разделяме по същия начин на 3. След това придаваме на голямата бяла топка форма на тяло на пиле, а на малките топчета - форма на бутчета.




  • Кафявото тесто ще играе роля на кожичка. Взимаме голямата питка и разточваме на кора, достатъчно голяма да обгърне тялото на пилето.
  • С малките топчета процедираме по същия начин, но с тях ще обвием бутчетата.
  • Намазваме с малко вода допирната зона на бутчетата и тялото.
  • В края на бутчетата слагаме пръстен от фолио, за да запазим формата.
  • Поставяме пилето в тава, застлана с хартия за печене.
  • С остър нож разрязваме по дължина коремчето, да се покаже бялото тесто.
  • С дървен шиш правим трапчинки по кожата.
  • Оставяме тестото да втаса ( не чакаме да бухне двойно. Само половината от първоначалния обем е добре)
  • Загряваме фурната на 180 г и слагаме да печем нашето "шменти капели пиле". Проверяваме готовността на тестото с дървен шиш.



Плънката, която избрах е от месо (свинско обаче, нищо, че си говорим за пиле в рецептата), гъби и ориз.

Продукти за плънката:

  • 600 г свинско месо (врат)
  • 200 г ориз
  • 400 г кралски печурки
  • 1 гл. кромид лук
  • 120 мл сметана за готвене
  • 120 г топено сирене чедър (слайс)
  • сол
  • олио
  • черен пипер



Приготвяне на плънката:

  • Нарязваме месото на хапки и слагаме да го пържим в загрято олио (ако е по-жилаво добавяме вода и изчакваме да се изпари).
  • Щом месото започне да хваща загар, слагаме нарязаната глава лук, посоляваме и продължаваме с пърженето.
  • Готовите месо и лук изваждаме от тигана и ги слагаме в тавата, в която ще печем ястието.
  • В мазнината от пърженето на месото слагаме нарязаните на шайби гъби. За кратко. После изваждаме и тях, при месото и лука в тавата.

  • Почистеният и измит ориз може да добавим директно в тавата, при месото и гъбите. Може и да го запържим преди това (въпрос на избор).

  • Разбъркваме всичко, наливаме вода (съотношение 3 части вода :1 част ориз).
  • Посоляваме ястието, ръсим смлян черен пипер и слагаме да печем в нагрята фурна.
  • Малко преди да е напълно готов ориза, заливаме със сметаната и нареждаме отгоре накъсани парченца топено сирене.

  • Връщаме във фурната и печем до готовност.



  • На готовото тестено пиле правим по-дълбок разрез, внимателно разтваряме и слагаме няколко лъжици от плънката (не го пълним цялото, само имитираме препълнено пиле. Нови шменти капели:)).

Плънката сервираме отделно, като самостоятелно ястие, а пилето е всъщност порцията хляб. Да не забравя и соса от левурда - чудесно се връзва и с пилето, и с плънката.
В червената лъжичка (по-горе), това е пропускът ми за кухнята на Пепи :)



Нашето пиле, поставяме в подходяща чиния и украсяваме с резенчета лимон, печени гъбки, резени домати, сирене, клонки магданоз...



Горе-долу за 4 човека е рецептата. Бутче или бяло месце, разпределете по вкус :)
За вегетарианците - гарнитурата ;)



Източник на идеята за пиле от тесто: povarenok.ru

Десертът е на ход.
Но тъй като се получи доста дълъг пост, ще го представя в отделна публикация. А ако все пак любопитството не ви дава мира, то при Пепи са сервирани и двете.
Доста се чудех дали да товаря публикацията с "опашка", но без десерт нямаше да има моя почерк. Без захар ли е, значи не е Elti :)

Избрах един от любимите ми шоколадови сладкиши, който много отдавна се канех да визуализирам в блога, но ето, че си е чакал подходящото време и място.
Малко търпение и до нови срещи!
(Ще се скрия за няколко дни, докато мине "бурята" около пилето менте, както го нарече Пепи :)))

31 коментара:

  1. Ееееее, страхотна си с това шменти капели пиле, Снежи :*! Така ми усмихна сутринта, че въпреки облаците и дъжда ми стана слънчево:)! Много готина рецепта, а на Канибалите хак им е ....хихи уж пиле пък не е :)! Сладури сте и двечките с Пепи, много поздрави и хубав ден, мили дами! Изпращам ви голяма прегръдка от Габрово:*!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, сега видях, че съм писала от името на сестра ми Христинка Колева, ама да знаеш, че съм Ивана от ''С нож и вилица в ръка'':) !

      Изтриване
    2. Ивче, прегръдка и от мен! Благодаря ти! Пожелавам ти прекрасна почивка на родна земя, хубаво да си изкарате празниците и много, много усмивки!

      Изтриване
  2. Снежи, ама страхотна си! Такава добра имитация си приготвила, толкова е ефектно, браво! :)
    Честито ти гостуване при Пепи и честити 2 годинки на блога! Желая ти от сърце все с такива интересни и вкусни нещица да го запълваш местенцето ти, а то да ти носи все повече удовлетворение. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Това търсех, ефекта и се радвам, че ти харесва. То иначе Пепи с какво да впечатли човек, трудна задачка е :) Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасна предпразнична седмица!

      Изтриване
  3. Браво,браво,сто пъти браво за прекрасната и безкрайно оригинална като визия рецепта,Снежи!За пореден път доказа,че си впечатляващ кулинар,достоен да се впише в богатата колекция на Пепи!Моите възхищения от изпълнението,страхотно ефектно се е получило пиленцето ти и гозбицата за пълнеж!Цветно и естетически си композирала цялостното представяне!Отивам при Пепи да се порадвам на десерта,а на теб прегръдка и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Роси! Признавам, че изборът беше най-трудната част. Радвам се, че ти харесва, вдъхваш ми кураж и самочувствие :)
      Прегръдки, с пожелание за прекрасна предпразнична седмица!

      Изтриване
  4. Наистина ми заприлича на пиле на първата снимка, та се зачудих защо ще е шменти! :) Направо е като две капки вода с истинско на външен вид! :) Много добра имитация се е получила, а идеята е супер оригинална! :)
    Поздрави, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! Това беше идеята на закачката - да виждаш едно, а всъщност да е съвсем друго и се радвам, че съм постигнала ефекта :) Поздрави и прегръдки от мен! Усмихната нова и предпразнична седмица!

      Изтриване
  5. Честита блогогодинка! Жестоко пиле:) Направо ми скри шапката:) Отивам да видя и при Пепи:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Траянче! Сърдечни поздрави, с пожелание за хубава предпразнична седмица!

      Изтриване
  6. еха, Снежи, ама ти и празник на блога си имаш!
    Честити му две годинки! да продължаваш да го списваш със същото желание и изпълваш с разнообразни и вкусни рецепти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В последния момент видях, че си имам блог-рожден ден, Пепи! Не вярвам в съвпадения и се радвам, че празнувам на твоя територия :), заедно с моите и твоите читатели!
      Още веднъж ти благодаря за поканата и за усмивката, с която прие мен и моите шменти-капели :)) Прегръдки, с пожелание за прекрасна предпразнична седмица!

      Изтриване
  7. Мила Снежи, да ти е честит празника на блога! Да си все така усмихната, изпълнена с оптимизъм, красота и вдъхновение! Впечатлена съм, отново, от чудесиите, които си приготвила! Идейно, и перфектно изпълнение! Аз, разбира се си грабва от шоколадовото изкушение и ти пожелавам още много приятели, вълнуващи кулинарни приключения, интересни пътешествия, за които толкова интересно разказваш винаги!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Бети! Благодарение на всичките си блог-приятели, визирам теб и още много други, израствам в "професията" и съм щастлива, че ви познавам! Вдъхновението дебне от всякъде :)) Прегръдки, с пожелание за прекрасна предпразнична седмица!

      Изтриване
  8. Снежи, честит празник на блога! Взе ми ума с това пиле, чудесия, просто онемях. Страхотна си и бъди винаги с толкова прекрасно чувство за хумор, защото усмихваш много хора, включително и мен. Силна прегръдка и прекрасен уикенд ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Танче, за милите думи, и за това, че винаги намираш време да се отбиеш тук и да ме зарадваш! Прегръдки и от мен, с пожелание за усмихната предпразнична седмица!

      Изтриване
  9. Снежи, много пъти още да празнуваш рождения ден на блога си! Тук като влезе човек винаги има какво да намери и като рецепта, и като поднасяне, и като фотопредставяне. Тези "шменти-капели" са абсолютно впечатляващи! Изпълнението ти е направо виртуазно - чудя се кълка ли да взема, плънка ли или от двете :) И страхотен десерт за завършек!
    Прегръдка, Снежи, от мен и пожелания за много кулинарни и туристически вдъхновения! И страст да ги представяш на страниците на чудесния ти блог!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Албенче, за милия коментар! Радвам се, че не ми се сърдите за шменти-капелите :) Каквото и да си вземеш няма да сбъркаш, но те съветвам и двете :)
      Прегръдки, с пожелание за прекрасна нова, предпразнична седмица!

      Изтриване
  10. Снежи, чудесно гостуване на рожден ден:)
    Впечатлена съм от представеното :)
    Чудесни идеи и оригинално поднасяне!
    Още дълги години да ни радваш с красиви и вкусни рецепти,
    както и с разходки из прекрасни места :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Рядко се случва такова празнуване на блог-рожден ден :))
      Чувствах се добре и се чудя дали да не го превърна в традиция :)
      Прегръдки и от мен, и ти благодаря по един специален начин, защото ти беше един от първите ми читатели, който остави коментар в блога ми и ми показа, че все пак някой го чете. Това ме накара да продължа напред. Сега си ви чувствам като семейство, блог- семейство.
      Хубава предпразнична седмица, мила Дани!

      Изтриване
  11. Каква невероятна идея, направо останах без думи! То пиле, пък от тесто, че и пълнено със свинско месо, никога нямаше да ми хрумне. А десертът е естествен завършек на този апетитен пир :)
    Честита втора година, още много години да ни радваш с подобни товрения :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Плами! Ефектът на изненадата беше основната ми цел при избор на рецепта. Коментарът ти ме зарадва! Поздрави, с пожелание за прекрасна предпразнична седмица!

      Изтриване
  12. Честит празник на блога ти, Снежи и впечатляващо представяне:
    много ефектно предложение -
    оригинално изпълнение, с красиви снимки и детайлно представяне.
    Видях и десерта - страхотен!
    Адмирации, с пожелания за вдъхновение /всичко останало имаш / и още много х2...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче! Вдъхновението ми идва от всички вас, мои виртуални блог-приятели! Опитвам се да съм добър ученик :) Прегръдка, с пожелание за красива предпразнична седмица!

      Изтриване
  13. Снежи, а аз си мислех, че си по-голяма, ти пък си само на 2 :) (наборки сте с малката ми дъщеря). Красив месец и светли празници си избрала за раждането на твоя прекрасен блог! Продължавай все с такъв хъс, желание, любов и фантазия да твориш чудеса в кухнята (и не само). Наздраве за още мноого празници :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Малка съм, все още съм във възрастта на оформяне на характера :)) Април е любимият ми месец :)
      Благодаря, Вили, за милите думи!
      Прекрасна нова седмица ти пожелавам и светли наближаващи Празници! На здраве да е!

      Изтриване
  14. Умишлено не влезнах вчера и тук, нямаше да мога да го понеса просто:). Това пиле все още ми се иска да го отмъкна цялото, с плънката, с десерта... и отново събужда чревоугоднически помисли в мен:). Снежи! Честити 2 годинки блог, продължавай да ни радваш с прекрасните си публикации, вкусни рецепти, красиви дестинации, различният ти стил! Радвам се, че си сред приятелите ми, засега сме виртуални, но съм сигурна, че ще пием и кафенце:). СТрахотна си, мила, всяка твоя рецепта ме изненадва винаги! Прегръдки и честит Лазаровден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Катюшка и едно голямо гуш от мен! Аз също се радвам, че си имам приятелчета като теб! Голямо вдъхновение сте ми!
      Прекрасна нова, предпразнична седмица ти пожелавам! Много слънце и усмивки!

      Изтриване
  15. Честити 2 години на блога ти, Снежи! Направо ми спря дъха с това пиле! Така хубаво си го докарала :) Хем би ми било жал да го разпоря и изям, хем ми отваря вълчи апетит :)
    Усмихната Цветница от мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, благодаря ти! На теб усмихната нова седмица и много слънчево и предпразнично да ти е! Прегръдки, мила!

      Изтриване

loading...