Ябълкови кифли с карамел

Това е наскоро публикуваната "лепкава" рецепта на Casa Perfetta, но нетърпението при мен се изяви с ябълки вместо банани. Хареса ми тестото, че е със сода, не се чака втасване, а и този любим карамелен сос...
Практически може да се направи с различни плодове, сосът дори може да се трансформира в шоколадов, но при мен желанието за банан и карамел си остава, до следващия път. Ябълковата разновидност е за такива, като мен, дето си имат повечко ябълки. Без да ви убеждавам обаче, че е по-удачна от банановата, защото ще излъжа.

Ябълкови кифли с карамел
Източник: Casa Perfetta


Продукти за тестото:
  • 3 и половина ч.ч. брашно + още малко за доомесване и разточване
  • 3 с.л. захар
  • 1 ч.л. бакпулвер
  • половин ч.л. сода бикарбонат
  • половин ч.л. сол
  • 1 ч.ч. гъст айран
  • 5-6 с.л. разтопено краве масло
  • 1 средно голяма ябълка (по оригинал тук е банан)

Приготвяне на тестото:
  1. Сложете в купа брашното, захарта, бакпулвера, содата и солта.
  2. Направете ямичка и сложете айрана, маслото и ситно настърганата ябълка.
  3. С лъжица замесете тестото, след това продължете на ръка.
  4. Оформете на топка, покрийте с фолио за свежо съхранение и приберете в хладилника, докато подготвите соса и плънката.

Продукти за карамеления сос:
  • 1 ч.ч. захар
  • 1/4 ч.ч. вода
  • 1/2 ч.ч. сладкарска сметана (леко затоплена, против пресичане, без гаранция обаче)
  • 2 с.л. разтопено краве масло 
  • 1/3 ч.л. сол

Приготвяне на карамеления сос:
  1. Сложете захарта и водата на котлона и без разбъркване изчакайте захарта да се карамелизира до светъл цвят.
  2. Дръпнете от котлона, налейте внимателно сметаната, добавете маслото и бъркайте сместа около минута.
  3. Върнете съда на котлона, намалете малко мощността и бъркайте непрекъснато до разтваряне на карамелизираната захар.

Продукти за плънката:
  • 2 - 3 ябълки (голям банан)
  • 3 - 4 с.л. захар
  • канела, ванилия на прах
Подготовка на плънката:
  1. Обелете ябълките и ги настържете (без значение едро или ситно).
Приготвяне на кифлите:
  1. Извадете тестото от хладилника и с ръка или точилка го разстелете на правоъгълна кора, на набрашнен плод.
  2. Разпределете отгоре, по цялата повърхност, ябълките.
  3. Наръсете със захар, канела и ванилия.
  4. Завийте на руло и нарежете на парчета, с дължина около 3 см.


     5.  В тава изсипете карамеления сос, наръсете отгоре (по желание) орехи, бадеми или други ядки.
     6.  Подредете рулцата в тавата, върху соса.


     7. Изпечете кифлите в предварително нагрята на 180 (С) градуса фурна (времето е около 40, 50 минути, наглеждайте ги).
     8.  Готовите кифли извадете от фурната и оставете за 5 минути.
     9.  След това сервирайте или обърнати, така, че карамеления сос да се стече по тях, или просто поръсени с пудра захар (имам пропуск в снимка на парче).



16 коментара:

  1. Невероятни са станали и на твоя територия,Снежи,поздравления!
    Хубава седмица,мила!

    ОтговорИзтриване
  2. Снежи, както писах и на Поли, много обичам такъв вид сладкиши. И аз правя като твоите, спирам се на златната комбинация - ябълки и канела! Поздравления - всичко изглежда безумно апетитно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Люси! На мен в главата още ми стоят банановите :) Ще ги опитам и тях някой ден. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  3. Снежи, и твоите изглеждат много апетитни :)
    Прегръдки и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Умирам си за ябълки - и сурови, и в десерти, и в солени ястия даже. Така че веднага ме залепи за кифличките ти, Снежи, веднага! :)
    И аз одеве пекох кекс с ябълки, утре сутрин ще си покаже дали е успешен...
    Поздрави и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Такъв фен на ябълките няма как да не оцени тези ябълкови кифли :) А при мен се появиха по налични продукти, но пък много се радвам, че ти допадат, Гери! Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  5. МММ, мда, и на Линчето бяха мамещи, и тези тук са такива! Хубав ден, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мъхче! Снимките на Поли, с нейните бананови, още ме блазнят :)
      Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  6. Снежи, ще ме зарибиш и мен, ухае ми вече...

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесни нови предложения, Снежи,
    харесах руската вметка, постната нотка, ореховата торта, а сега и фините кифлички...
    Красиви, вкусни и ароматни, неустоимо апетитно представени!
    Поздрави за теб, хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче! Сърдечни поздрави и от мен! Прекрасен ден ти желая!

      Изтриване
  8. И тези са ароматни и вкусни!
    Изкушаващо изглеждат!
    Поздрави, Снеже!

    ОтговорИзтриване

loading...