Делчево - над мъглата, над нещата

Скътано в гънките на южен Пирин, с амфитеатрално разположени къщички, на 9 км от Гоце Делчев. Пътят до там е планински, стръмен, с много завои, но добре асфалтиран и толкова живописен.

Тръгнахме към обяд, но есенната мъгла все още се беше изтегнала мързеливо на пътя. И сякаш пътуваш в посока над облаците, издигаш се и се "изтягаш" на свой ред, като на меко дюшече, меко ти е на погледа някак.
Отдавна го бях набелязала, но нямахме път в тази посока. Сега си отворихме, с избора ми на Garmen Hills, като място за почивка.


Селцето е красиво, с характерното усещане за безвремие и липса на проблеми. Сякаш е независимо и далечно, съществуващо в своята си хармония и изправено над нещата, в синхрон със заобикалящата го природата.


Надморската височина е 1050 м, уличките катерливи и калдъръмени. Градските ни дечица, дето и по гладки улици се спъват, тук не ги изпускахме от ръка. Направихме една кръгова обиколка:






И пак се потопихме в пейзажната гледка от площада. Гоце Делчев се показа.


Отбихме се и в най-новото попълнение на 100-те Национални кръчми - Шапковатъ кръчмъ. Но книжката ми е от старите, та останах без печат.









Селцето си заслужава да се види, да се вдиша, да се почувства. Да чуеш бавното и едва доловимо "тик-так" на неговото време, да се потопиш в неговото спокойствие, да откраднеш един лечебен масаж за душата си, защото в крайна сметка пак трябва да се върнеш в големия, "наелектризиран" от напрежение град.



Подобни публикации: 

6 коментара:

  1. Страхотно място с уникална гледка! Благородно ти завидях, Снежи, но се радвам, се сподели с нас това кътче от нашата страна. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дори не си представях, че е толкова красиво, Светле. И има още за откриване. Поздрави и от мен!

      Изтриване
  2. Не съм посещавала никога този край, Снежи.Благодаря за чудесния разказ и снимки.Малките градчета имат толкова чудесни места за посещение.
    Поздрави и леки почивни празнични дни !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, пожелавам ти да го посетиш някой ден. Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване
  3. Отново великолепие, страхотно пътешествие! Тоя Гърмен ми влезе в главата толкова много и разказвам на всички колко е приказно, като че ли съм ходила, благодаря отново! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поли, аз пък не го харесвах тоя край, но с последната ни почивка направо го обикнах - хубава къщичка си намерихме и хубави нови места видяхме. Набелязах и още, но те ще почакат (най-малко) до пролетта. Прегръдки и от мен!

      Изтриване

loading...